Back 2 school – Schriften decoreren 2.0

IMG_2842 (2)

Een van mijn meeste gelezen artikelen zijn altijd posts over school decoratie of do it yourself projecten. En na een geslaagde editie vorig jaar kon ik het natuurlijk niet laten om nu ook weer een leuk artikel in elkaar te knutselen. Zo al altijd zonder moeilijke stappen en met simpele spullen. Let’s get started!

IMG_2851

Voor het eerste project heb je alleen een blanco schrift (zoals gewoonlijk zijn die van mij van de Hema), gekleurd papier en lijm nodig.

Knip hexagonen in verschillende maten uit gekleurd papier . Je kunt een patroon vinden op internet of er zelf een schetsen. Het leukste effect krijg je als je papier kiest met verschillende structuren. Denk aan glitters, ribbels of holografisch. Leg de hexagonen op de juiste volgorde en lijm deze vast. And you are done!

Kleine tip: Bescherm het papier van het schrift door een oude krant of tijdschrift tussen de kaft en het papier te leggen.

IMG_2852

Eat Me! Deze schattige vruchten zullen zeker jaloerse blikken krijgen. Voor dit project heb je ook een blanco schrift nodig. Pak ook je verf tubes, kwasten en zwart pen of marker uit de kast.

Schuif nu ook weer voor je begint een oude krant of tijdschrift tussen de kaft en het papier. Om de kleuren beter uit te laten komen ben ik begonnen met het maken van een witte basis door op verschillende plekken halve witte cirkels te schilderen. Als deze laag droog is kan je starten met het fruit. Kies voor simpele vormen en kleuren als je jezelf niet zo vertrouwd met een kwast. Maar als je het leuk vindt kan je gerust voor een dragon fruit gaan ;).

Laat de verf goed drogen en begin dan aan de details met een zwarte pen of marker. Ik heb voor een extra touch gezichtjes gegeven aan mijn fruit, maar dit is natuurlijk optioneel. Pas wel op mijn een zwarte pen, omdat deze snel vlekken. Het is zonde als de hele kaft onder de zwarte vlekken eindigt.

En dat is het. Zo loop je dit jaar weer met originele schoolspullen rond. Gegarandeerd succes als je weinig geld wilt uitgeven maar geen blanco schriften wilt. Q: Welke decoratie vind jij het leukste?

Een gedachte over “Back 2 school – Schriften decoreren 2.0

Geef een reactie

