Reads – Mijn zomer reading guide

summer reading guide

Het weer doet je misschien iets anders denken, maar het is toch echt zomer. Elk seizoen veranderen de boeken die ik graag lees. Zo ben ik in de winter vaak in de stemming voor een goed fantasy boek en ook elk boek waar kerst in gevierd wordt lees ik graag in de winter. Maar in de zomer lees ik liever ‘luchtige’ contemporary romans of een boek met een leuk avontuur. Vandaag deel ik mijn favoriete zomerboeken in deze ultieme zomer reading guide.

Een inkopper en naar mijn mening een van de beste Young Adult contemporary serie: Aan alle jongens van wie ik hield van Jenny Han. In dit voorjaar is het laatste deel uitgekomen en ik kan niet wachten om het te lezen. De serie volgt het leven van Lara Jean dat compleet ondersteboven staat als alle liefdesbrieven die zij heeft geschreven opeens verzonden zijn. *oeps!* Het boek bevat schattige, maar soms lichtelijk ongemakkelijke, momenten, een sterke zussenband en geweldige karakterontwikkeling. 100 percent recommend!

Strand, zon en een schattige romance zijn ingrediënten voor leuke zomerboeken en Siren van Kiera Cass heeft ze allemaal. Vele zullen de Selectie serie wel kennen en Siren doet hier niet aan onder. Het boek gaat verder in op de oude mythes rondom zeemeerminnen en geeft hier een verrassende en moderne twist aan. De uitwerking van het verhaal had beter gekund, maar Siren is een makkelijk en leuk boek om te lezen en zal je zeker voldaan achterlaten.

Een tijd geleden schreef ik als een uitgebreide review over Finding Audrey van Sophie Kinsella en dit boek kon ook zeker niet ontbreken in mijn zomer reading guide. Finding Audrey is een luchtig, komisch boek mét zekere diepgang. Audrey, veertien jaar, heeft een angststoornis en die maakt het dagelijks leven erg moeilijk voor haar.  Het leven gaat weer beter als ze Linus ontmoet en hij helpt haar te herstellen. Het is een boek dat een heftig onderwerp omschrijft met gepaste humor en romantiek.

Als er één serie is waar ik vorige zomer doorheen vloog dan is dat Silber van Kerstin Gier. Kerstin Gier schrijft ijzersterke boeken met geweldige personages en originele plotten en Silber is zeker geen uitzondering. De ondertitel van Silber is Het eerste boek der dromen en geeft al een kleine samenvatting van waar de serie overgaat. De hoofdpersoon is Liv Silber en sinds zij met haar moeder en zusje naar Londen is verhuist droomt zij nogal raar. Het wordt nog gekker als blijkt dat de jongens uit haar dromen echt bestaan en dingen over haar weten die alleen voorkomen in haar dromen. Spannend, vreemd en een echte pageturner.

Natuurlijk zijn er nog veel meer boeken die ik graag lees of nog wil lezen deze zomer. Maar de bovenstaande vier zijn zeker favoriet. Q: Wat is jou favoriete zomerboek?

Geef een reactie

