How to – Meer bijbel lezen en andere goede habits

img_2157

Met het begin van een nieuw jaar komen ook weer de wensen om nieuwe habits te creëren. Dit wordt hét jaar dat ik elke dag vroeg opsta of dit jaar ga ik echt elke ochtend mijn telefoon wegleggen en die tijd gebruiken voor de voorbereidingen op de dag. Volgens onderzoek duurt het gemiddeld 66 dagen om een nieuwe habit te vormen, dus geef nog niet op als vroeg opstaan je nog niet makkelijk afgaat. Iedereen kan natuurlijk wel een duwtje in de goede richting gebruiken. Daarom geef ik vandaag tips om nieuwe habits te vormen en behouden.

Wat voor mij goed werkt is om het juiste moment op de dag te vinden. Ik vind het fijn om ’s ochtends bij het ontbijt mijn bijbel er bij te pakken, maar als het op sporten aankomt geef ik de voorkeur aan de avonden. Wat voor jou werkt verschilt of een earlybird of een nachtuil bent. Vind jou perfecte moment op de dag en de kans is groot dat het creëren van jouw habits makkelijker gaat.

Beschouw het creëren en de tijd die je vrij maakt voor je habits als ‘me-time’. In plaats van je Youtube abonnementen bijwerken kan je ook twintig minuten besteden aan het leren van een nieuwe taal of een hoofdstuk uit een boek lezen. Deze habits helpen om jezelf te ontwikkelen en je zal hier op lange termijn meer van profiteren dan Netflix binge watchen.

Soms is het handig een steuntje in de rug te hebben. Gelukkig zijn er goede ontwerpers en slimme techneuten die snappen dat het behouden van een habit niet gemakkelijk is en handige applicaties hebben ontworpen. Zo ben ik fan van de Fabulous- Motivate Me! en de Google Fit app, maar tien minuten googelen en je zal vast nog meer handige applicatie’s en websites vinden. Zoek je nog fijne bijbel lees schema’s? Dan raad ik She reads truth en het Huis van Belle schema aan. Vooral fijn voor meiden en vrouwen.

Ik hoop dat je nieuwe motivatie hebt om verder te gaan waar je mee bezig was of juist het roer om te gooien. Q: Welke nieuwe habit wil jij maken?

Geef een reactie

