Let’s talk about – Hoe staat het er voor met die doelen?

IMG_1729.JPG

2016 waar ben je gebleven? Het jaar is bijna over en dat betekent tijd voor wat reflectie. In het begin van dit jaar heb ik mijzelf vier doelen gesteld die ik wilde behalen voor 2017. Vandaag is het tijd voor de laatste update en stel ik mij de belangrijke vraag: Heb ik mijn doelen behaald?

– Tien Engelse miles lopen
Ik kan kort en krachtig zijn: dit doel is niet gehaald. Na de Zandvoort Circuit run is mijn afstand niet meer boven de tien kilometer gekomen. Dit jaar was geen goed hardloop jaar met een hardnekkige blessure (what is new…) en weinig motivatie. De langste afstand is dus blijven steken op twaalf kilometer – waar ik natuurlijk al heel trots op ben! – en de tien mijl moet nog even wachten.

– 100 artikelen online zetten
Ehh ook dit jaar is het niet gelukt om honderd artikelen online te zetten. De teller is blijven steken op 82 artikelen, dit getal gaat nog iets omhoog, maar dat zijn er dus achttien te weinig. Vind ik het vervelend dat ik dit doel twee jaar achter elkaar niet behaald heb? Nee eigenlijk niet! Ik heb veel plezier gehad met elk artikel dat ik wel heb geschreven. En met mijn ‘nieuwe mentaliteit’ ben ik tevreden met wat ik wel heb gedaan dit jaar.

– Een baantje zoeken
Zoals ik in mijn vorige update artikel al had vertelt geef ik bijles bij mij op school. Ik ben nu drie dagen per week na mijn laatste lesuur op school te vinden en het kan hard werken zijn met mijn andere ‘verantwoordelijkheden’ – Lees: Huiswerk en profielwerkstuk – in de week. Het staat er dus nog hetzelfde voor als in september. Als ik een andere leuke weekendbaan kan vinden neem ik deze aan, maar zolang ben ik erg blij met wat ik nu doe. Goals achieved!

– In totaal 350 kilometer lopen
I came so close! Ik heb dit jaar precies 300 kilometer gelopen en daarmee heb ik mij oorspronkelijke doel behaald. Maar ik zou Jennifer niet zijn als ik niet net wat meer van mijzelf vraag. Dit doel schuif ik dan ook met veel plezier op naar volgende jaar.

Nu ik zo terugkijk zie ik dat ik ‘maar’ één van de vier doelen heb behaald. Ben ik hier nu verdrietig of gefrustreerd door? Nee ik ben trots op elke kilometer die ik wel gelopen heb, blij met de onderwerpen waarover ik kon schrijven – sportmaand, boektober en genoeg nieuwe recepten – en enthousiast over het werk dat ik mag doen. En volgend jaar proberen we het gewoon opnieuw. Q: Heb jij alle of een aantal doelen van 2016 behaald?

Geef een reactie

