diy -klei kerstster

img_1808

It’s the most wonderful time of the year. En dat kan maar een ding betekenen: Dit is de ‘aftrap’ van het kerstseizoen op Jenblogt. De afgelopen jaren heb ik ook al wat leuke kerstartikelen geschreven en natuurlijk kon het dit jaar nier uitblijven. Om deze kerstreeks te beginnen met ik aan de slag gegaan met een makkelijke en goedkope diy om je huis nog gezelliger te maken. Deze leuke kerststerren vergen weinig tijd, moeite en crafting skills en dus geschrikt voor iedereen. 

Wat heb je nodig:

– Klei (lucht drogend of afbak)
– Uitsteek vormpjes (bijvoorbeeld voor koekjes)
– Witte verf
– Iets om de klei mee uit te rollen (glas/deegroller)

Begin met het uitrollen van je klei. Je kunt de sterren zo dik maken als je zelf mooi vindt. Ik heb de ‘plak’ klei uitgerold tot ongeveer vier millimeter dik. Steek dan de sterren (0f elke andere vorm) uit en leg de sterren op een glad oppervlakte om uit te harden.

Als de klei is uitgehard (ik heb de klei overnacht laten uitharden ) kun je deze verven. Ik ben gegaan voor een basic witte kleur, maar je kunt de sterren elke kleur geven die mooi past bij jouw kerstboom of decoratie. Breng een tweede laag verf aan als dit nodig is.

Nog een paar tips om errors te voorkomen: Werk snel want de klei droogt snel uit. Ik raad aan om kleine stukken klei te pakken om mee te beginnen. Ook is het handiger om een lichte kleur klei te nemen, zodat je minder lagen verf nodig hebt.

img_1819img_1800

Geef een reactie

