Reads: #Boektober, is het nu al voorbij!

 

img_1702-2

Ja echt het is nu alweer voorbij! Ik heb deze oktober genoten van elke letter die ik heb gelezen. Ik had een leuke selectie aan boeken uitgekozen en niet één heeft mij teleurgesteld. Er zaten zelfs een paar onbekende pareltjes tussen. En als klap op de vuurpijl heb ik ook nog eens meer boeken gelezen dan gepland was. Je snapt het ik heb het naar mij zin gehad deze maand. 

Begin oktober zet ik mijzelf de goal om zes boeken te lezen. Ik wist niet zeker of dit haalbaar was, omdat ik gemiddeld vier tot vijf boeken per maand lees. Maar na twee weken wist ik al dat ik mijn doel zou halen. Het lezen ging eigenlijk heel gemakkelijk en sommige boeken waren sneller uit dan mij lief was. Ik heb deze maand niet zes, maar wel zeven boeken gelezen!

Ook heb ik mij dit jaar perfect aan mijn to be read lijst gehouden. Alle boeken die op de planning stonden zijn gelezen. Met als aanvulling nog een extra Harry Potter boek. Er zat dus geen enkel boek tussen dat mij heeft teleurgesteld, maar ik heb wel echt mijn favorieten. Lobster en Dans van Schaduwen waren wel oké. In beide was het plot goed uitwerkt en het verhaal was leuk bedacht. Wel vond ik Lobster een beetje cliché en het onderwerp is al veel beschreven in de literatuur.

Een boek dat diepe indruk maakte was Schaduwliefde. Ik schreef al een review over dit boek, maar ik wil nogmaals benadrukken dat Schaduwliefde veel meer aandacht verdient. Het is een prachtig boek met een indrukwekkend en schokkend onderwerp. Een ander boek dat een indruk heeft gemaakt is de Engelenmaker, alleen ben ik in een tweestrijd met dit boek. De engelenmaker is sterk geschreven, maar het einde, dát einde! Het gaat compleet tegen mijn normen en waarde in en laat je geheel verward achter. Nee sorry meer kan en ga ik niet over zeggen.

Nog een laatste woord over de kleine jongen tussen deze dikke romans. Le Petit Prince was geen makkelijk boek om te lezen en ik ga ‘m nog een keer rustig herlezen. Wel vond ik het een leuke uitdaging om zelfstandig een Franstalig boekje door te werken.

Boektober was een geweldige uitdaging en ik zou het super vinden als Dagmar het volgend jaar weer organiseert. Nu ben ik heel benieuwd hoe jij #Boektober hebt ervaren. Q: Welke boeken heb jij gelezen in oktober?

 

Geef een reactie

