Reads: Mijn favoriete boekenblogs en booktubers

IMG_1304.JPG

Surprise, een extra artikel op donderdag! Oktober is op Jenblogt omgedoopt tot boekenmaand en daarom gaan er de komende weken geen twee maar drie artikel online. Elke week komt er minimaal een artikel met boeken als thema online, maar verwacht ook nog een gave ootd, en natuurlijk deel ik nog mijn herfst essentials. Vandaag trap ik af met mijn favoriete boekenblogs en booktubers. ‘Booktubers’ you ask me. Er zijn tegenwoordig niet alleen maar boekenblogs, maar is ook het fenomeen booktubers, youtubers die praten over boeken, en bookstagram ‘opgepopt’. Nieuwsgierig? 

Voor mij begon het allemaal ongeveer vier jaar geleden met Blossom Books. Misschien ken je Blossom Books alleen als uitgeverij of ‘als de maker van die leuke boekenquotes mokken en tassen’, maar ze zijn nog zoveel meer. Zo vind je leuke boek reviews, wedstrijden en andere gave boek gerelateerde evenementen. Blossom Books is veel gegroeid in de afgelopen jaren, maar je kunt er nog steeds terecht voor alles ‘boekish’.

Een blog dat ik nog niet zo lang geleden ontdekte is Oh My Book. Oh My Book wordt gerund door Lisanne. Lisanne is een vrolijke boekverslaafde die geweldige review schrijft en ook nog eens prachtige foto’s maakt. Wat ik leuk vind aan haar blog is de nuance aan genres. Voor ieder wat wils gaat hier zeker op.

Een leuke blog voor de Engelse lezer onder ons is The Y.A Bookworm Blogger. Caitlin heeft mij geïntroduceerd in de hele wereld van Bookbloggers en Booktubers. Als een echte newbie keek ik mijn ogen uit. Hebben deze mensen echte vijf kasten vol boeken! Op The Y.A bookworm vind je vooral young adult boeken reviews, maar ook wat new adult suggesties. Als je toch op Caitlin’s blog bent check dan ook meteen haar Youtube kanaal.

Mijn favoriete Booktuber is Regan. Op PeruseProject maakt zij geweldig video’s. De voornaamste reden dat ik  Regan’s kanaal zo leuk vind is dat zij mijn ‘smaak’ in boeken deelt. Ze leest veel young adult, fantasy en historische fictie romans. PeruseProject is een geweldige plek voor nieuwe aanraders en suggesties.

Ik sluit af met een speciale vermelding van Christine. Met PolandbananasBooks zet zij heel de ‘Booktube community’ op z’n kop. Haar video’s zijn spontaan, super leuk om naar te kijken en soms een beetje gek (Op een goede manier!).

Ik hoop echt dat je een kijkje neemt op een van de blogs of youtube kanalen. Wat mij wel is opgevallen is dat ik geen Nederlandse Youtubers volg die video’s maken over boeken. Iemand leuke suggesties? Q: Was jij al bekend met de boekenbloggers en Booktube ‘wereld’?

Geef een reactie

