Reads: #Boektober, Hier gaan we weer!

IMG_1360.JPG

Begin dit jaar schreef ik al over 2016 als het jaar van het boek. En toen was ik al begonnen met het maken van plannen voor een boeken thema maand op Jenblogt. Het was mijn idee om de mei om te dopen in een ‘boekenmaand’ vanwege de boekenweek. Maar eigenlijk hoopte ik dat Dagmar dit jaar weer een #Boektober zou organiseren. En tot mijn grote vreugde zag ik vorige week een aankondiging voor #Boektober 2016 voorbij komen. Dus mede vanwege de kinderboekenweek, die volgende week begint, en #Boektober wordt oktober Jenblogt boekenmaand!

‘Allemaal leuk en aardig, maar wat betekent dat eigenlijk Jennifer?’ Nou in oktober zullen er veel artikelen online komen met het thema boeken. Meer review van boeken die ik heb gelezen, het ideale cadeau voor een boekenworm, een lijstje met mijn favoriete boeken en natuurlijk aan het einde van oktober een update over de boeken die ik tijdens deze #boektober heb gelezen.

Vorige jaar deed ik ook mee aan #boektober en vond dat toen echt super leuk. In dit artikel gaf ik al een uitleg over boektober. Maar om het nog een keer kort samen te vatten, aan het begin van oktober geef je jezelf een uitdaging om een bepaald aantal boeken te lezen. Of dit nou is om je goal voor dit jaar te halen, om in een leesflow te komen of omdat je nooit leest en weer eens een boek op wilt pakken maakt niet uit. Geef jezelf een uitdaging en begin met lezen! Meer informatie vind je hier.

Mijn doel is om in oktober zes boeken te lezen. Dit ligt iets boven mijn gemiddelde, maar met een week herfstvakantie moet dit zeker lukken. Op dit moment ben ik bezig met De engelenmaker van Stefan Brijs. De engelenmaker lees ik voor de ‘literatuur lijst’ voor school. Het is een klein beetje vals spelen, omdat de eerst honderd bladzijden al in september gelezen zijn. Maar toch tel ik ‘m mee voor deze maand. Lobster van Tom Ellen en Lucy Ivison staat al een lange tijd op mijn to be read lijst en ga ik in oktober tackelen. Een boek waar ik ook enthousiast over ben is Schaduwliefde van Ruta Sepetys. De reviews zijn stuk voor stuk lovend en het onderwerp spreekt mij ook erg aan. Een onderwerp dat mij ook aanspreekt is dans en Dans van schaduw van Yelena Black sluit daar goed bij aan. In september heb ik eindelijk het eerste deel van Harry Potter op gepakt en ik was zeker niet teleurgesteld. Daarom ga ik gewoon verder met deel twee The chamber of secrets van J.K Rowling. En als laatste wil ik dan toch echt beginnen in Le Petit Prince van Antoine de Saint-Exupéry. Dit prachtige franse boekje is een echte klassieker en wil ik heel graag gelezen hebben.

Ik heb heel veel zin om te beginnen met #boektober! Een maand lang schrijven over een van mijn favoriete hobby’s is voor mij geen straf. Doe jij ook mee aan deze uitdaging?

3 gedachtes over “Reads: #Boektober, Hier gaan we weer!

Geef een reactie

