Let’s talk about – Ik ben mijn blog… toch?

img_20160712_153228986

Op het moment dat ik dit schrijf zit ik in mijn comfy outfit en make-uploos aan mijn bureau. Straks ga ik speciaal voor een outfit artikel een laag poeder op mijn gezicht smeren en mijn ‘lazy kleding’ verwisselen voor een iets fotogenieker geheel. Ik zal dan twintig minuten poserend voor de camera staan. Uiteindelijk zullen er van de tientallen foto’s maar zes of zeven op mijn blog verschijnen. ‘Ehh Jennifer wil jij ons dus vertellen dat je er niet elke dag zo geweldig uitziet?’ 

Misschien is het bovenstaande voorbeeld een beetje overdreven, maar het geeft wel een goed beeld hoe het er aan toe gaat in deze maatschappij. We zien al deze geweldige figuren online die minstens vijf keer per jaar naar een tropisch resort gaan, er bijlopen volgens de laatste trend en elke ochtend vrolijk poserend met een donut worden gefotografeerd. Het ideale leven, toch? Als ik Instagram en Pinterest moet geloven wel.

Wat ik snel vergeet door het zien van deze mooie plaatjes is dat achter het Instagram account of Blog ook ‘gewoon’ een mens zit. Iemand zoals jij en ik. Het enige verschil is dat er bij hun duizenden mensen meekijken in hun leven. Zijn duizenden volgers dan dé formule voor een gelukkig leven? Nee ik denk het niet. Wat wij meestal niet te zien krijgen zijn de slechtere dagen, ‘de stamppot andijvie’, de onzekerheid of wat een negatieve reactie met iemand doet.

Mijn blog is niet groot, maar ook als je wel een grote aanhang hebt, vind ik dat er geen reden is om het leven zonniger te laten lijken dan het is. Ik wil dat mijn blog ook een plek is waar ik kan zeuren of mijn mening kan geven over onderwerpen. Mijn blog mag ook een plek zijn waar jij je onbeschaamd je mening mag geven. En hoe makkelijk het soms is om achter het internet te ‘schuilen’ ik probeer altijd zo open en eerlijk mogelijk te zijn.

Ik ben mijn blog, toch? Ik hoop van wel. Ik zou het geweldig vinden dat je mij echt kent, als je mij in levende lijven een keer tegen komt. Bij het lezen van andermans blog heb ik het gevoel dat zij echt mijn vrienden zijn. Dat ik onder genot van een grote kop thee een hele middag vol kan praten, omdat ik genoeg over ze weet. Misschien naïef maar wel eerlijk.

Nog een kleine disclaimer. Ik ben niet tegen social media, want dan was ik nooit begonnen met het schrijven van een blog. Laat ik zeggen dat dit een reminder is. Omdat ik al vaak genoeg heb ontdekt dat mij leven niet perfect is en het leven van een ander online wel zo lijkt. Ook omdat ik mijzelf er op betrap dat ik soms jaloers ben op andermans leven, en ik zeker weet dat ik niet de enige ben. Q: Hoe kijk jij tegen social media aan?

2 gedachtes over “Let’s talk about – Ik ben mijn blog… toch?

Geef een reactie

