Let’s talk about: Mijn ‘sweet sixteen’ party

 

IMG_1073

Party, feest, fissa, fuif, viering of een ander woord voor een moment dat mensen in een kring gaan zitten met taart en koffie. Om eerlijk te zijn heb ik nooit zoveel met verjaardagen of feesten. Ik vind het altijd een beetje formeel, stijfjes of normaal. De typische feestjes wanneer je Netflix door scrolt met je beste vrienden en een grote bak popcorn heb ik ook wel gehad. Dit jaar wilde ik het groter aanpakken en dat is zeker gelukt. Ik heb een super gezellig dag gehad!

IMG_1124

‘Je zegt groter, Jennifer. Wat moet ik me daar bij voorstellen dan?’ Goed dat je het vraagt, want het was geen project x met honderd mensen, disco lampen en een hele boel drank. Ik bedoel vooral groter als in ‘probeer eens iets nieuws’. Ik kijk er altijd van op hoeveel voorbereiding er gaat in de verjaardagsfeesten in Amerika. Eerst een leuk thema, dan gave decoratie en alles is perfect op elkaar afgestemd. Waarom kunnen wij dat in Nederland niet?

Met dat idee in mijn achterhoofd ben ik aan de slag gegaan. Zo uitgebreid als op mijn prachtige Pinterest bord hoefde het niet te zijn, maar ik was wel van plan om meer uit de kast te halen. Te beginnen met het eten. Het moest een high tea worden met veel lekkere kleine hapjes. Vorige week heb ik zelf een paar uur in de keuken doorgebracht en geëxperimenteerd met nieuwe recepten, Macaron!, en er kwamen een aantal pareltjes op tafel te staan.

IMG_1177

Maar ik wilde ook graag iets proberen wat al lang op mijn wish list stond, een photo booth maken! Op Instagram komen vaak deze geweldige foto’s voorbij met leuke achtergronden. Hoe gaaf is het om een mini fotoshoot te houden met je beste vrienden in je eigen ‘photo booth’. Een leuke achtergrond is zo gemaakt en geven je foto’s dat beetje extra.

Ik  ben voor deze leuke vlaggenslinger gegaan. Makkelijk in een uurtje gemaakt en ook te gebruiken voor een volgende keer. Een goede tip zijn de foto ‘props’ van de Action. Je kunt deze natuurlijk ook zelf maken, maar voor onder een euro kan je ze net zo goed uit een winkel halen. Het resultaat van de shoot was geweldig!

IMG_1155IMG_1190

Ik raad echt aan om eens groter te denken dan de ‘traditionele’ Nederlandse verjaardagen. Maak er een leuke dag van met je vrienden en Have Fun! Q: Wat voor thema zou jouw ideale verjaardag hebben?

Een gedachte over “Let’s talk about: Mijn ‘sweet sixteen’ party

Geef een reactie

