Tag: Back to school

IMG_1039

Mijn grootste schoolbloopers, favoriete vakken, hoe laat ik opsta, leukste docenten en wat ik later wil worden. Vandaag kom je alles te weten over mij en school. Deze leuke tag gaat elk jaar tijdens het ‘back to school’ seizoen weer in de rondte. Er is geen beter moment om ‘m in te vullen. Pak een kop thee en lach mee om bloopers en lees mijn mening over school.

Hoe oud ben je en zit je nog op school?
Ik ben nu 15 en ik zit zeker nog op school!

Welk niveau doe je nu/heb je gedaan?
Komend schooljaar begin ik met het laatste jaar van de Havo. Als alles gaat als gepland heb ik volgend jaar mijn diploma binnen. Vijf jaar middelbare school is voor mij ook méér dan genoeg.

Vind je school leuk?
Dat verschilt van dag tot dag. Over het algemeen vind ik school helemaal niet zo vervelend. Ik vind het leuk om nieuwe dingen te leren en mezelf verder te ontwikkelen. Maar af en toe vind ik het verschikkelijk om een hele dag ‘opgesloten’ te zitten met tweeduizend man.

Wat vind je het leukste vak op school?
Maatschappijwetenschappen staat bij mij met stipt op een. Ik ben super blij dat ik dit vak heb gekozen in mijn vakkenpakket.

Wat vond je het stomste vak op school?
Het stomste vak vond ik toch echt wel biologie. Wat waren dat lange uren voor mij! Gelukkig heb ik dit vak kunnen laten vallen na de derde klas.

Hoe laat sta je op om naar school te gaan?
Mijn wekker staat altijd om zeven uur, behalve als ik eerste uren vrij heb. Of ik ook direct om zeven uur naast mijn bed staat kan nog wel eens verschillen. Maar I promise ik kom nooit te laat!

Hoe ging je naar school? Fiets, bus, etc.
Zon, regen, wind, hagel, sneeuw, storm… enfin je snapt het principe ik ga altijd met de fiets. Ik woon dan ook maar een kwartiertje fietsen van school vandaan, dus veel excuses heb ik niet. Zie je ergens een verzopen meisje (geen regenjas voor mij!) die lachend op de fietsen zit in de regen en dancing in the rain zingt? That’s me dus kom even gedag zeggen ;).

IMG_1026

Wat voor schooltas gebruikte je?
Ik gebruik een basic canvas tas. Misschien niet het beste voor je schouders of rug,maar wel erg leuk. En komend schooljaar heb ik niet meer dan drie vakken op een dag (leve het examenjaar), dus voor mij niet meer tien kilo aan boeken meeslepen elke dag. Yay!

Wat voor agenda had je vroeger?
De afgelopen jaren heb ik allemaal vrolijk gebloemde, gestippelde en roze agenda’s gehad. Ik ben even gaan grafen in mijn ‘blog archief’ en kwam verschillende artikelen tegen met mijn agenda’s er in. Kijk alsjeblieft niet naar de slechte foto kwaliteit. De agenda voor komend jaar heb ik nog niet gevonden. Ik ben opzoek naar een goede en overzichtelijke planner, iemand tips of aanraders?

Wat zijn jouw grootste schoolbloopers?
Ehhm… heb je even?! Ik ben een vrij onhandig persoon, en het is mij daarom ik vaker dan een keer gebeurd dat ik van een trap af ben gevallen. Of ben uitgegleden in de gang. Of kei hard tegen een deur aan liep war trekken op stond. Of Duits ging praten in de Frans les. Of mijn tas liet vallen waar dan allemaal spullen uit vielen. Of… Nou ik denkt dat je wel begrijpt dat deze lijst nog wat langer door gaat.

Wat doe je als de les saai is?
Nadenken over wat ik ga eten als ik thuis kom en dat er zoveel dingen zijn die nuttiger zijn dan de les waar ik op dat moment in zit. Zoals hardlopen, leren voor een belangrijke toets, een boek lezen, series bingen, winkelen, de komende vakantie plannen…

Wat wil je worden nadat je school hebt afgemaakt?
Please don’t ask my this question! Ik weet het niet, nog steeds niet. Wat ik wel weet is wat ik absoluut niet wil worden.

Q: Wat is jou favoriete schoolvak? En vertel mij jouw grootste schoolblooper!

Geef een reactie

