diy: Schriften decoreren

IMG_1020

Ik weet het, ik weet het, en het spijt mij als ik je uit je perfecte bubbel die ‘vakantie’ heet heb gehaald.  Ik snap het als je geschrokken keek naar de titel van dit artikel. Back to school, echt waar?! Yep iemand zal je toch het nieuws moeten brengen dat de scholen over een week of twee weer open gaan. Samen met deze (tragische) gebeurtenis post ik altijd een week lang artikelen over alles school gerelateerd. Afgelopen jaren (al vanaf 2013!) deelde ik mijn favoriete tips voor het plannen en leren van toetsen, leuk diy’s en meer over mijn schoolervaring.

Dit jaar trap ik af met een super leuke manier om je schriften te versieren. Deze drie manieren zijn kort, simpel en uniek. Niemand zal dezelfde schriften uit zijn tas plukken, want geef toe dat gebeurt elk jaar weer. Ik gebruik basic bruine schriften, maar je kunt voor de meeste diy’s een andere kleur of patroon schrift gebruiken. Let’s get started!

IMG_1016
1. Cactus print

Dit stekelige plantje is schattig, zomers en trendy! Voor dit project heb je een basic schrift nodig, een cactus stempel en verf in verschillende tinten groen.

– Begin met het maken van de cactus stempel. Dit kan op verschillende manieren, maar ik heb de makkelijkste en kortste manier al uitgelegd in dit artikel.
– Voordat je gaat stempelen op het schrift kun je het beste eerst ‘test stempelen’op een los stuk papier. Maak je patroon zoals jij het leuk vindt, met een of meerdere kleuren of misschien een knal roze cactus.
– Laat de patroon goed drogen voordat je de etiket opplakt of schildert!

IMG_1018
2. Waterverf quote

Iedereen kan soms wel wat aanmoediging gebruiken, of het nu is in een stressvolle toetsweek of als je er gewoon geen zin meer in hebt. Ik vind quotes altijd erg motiverend werken. Voor deze diy heb je een schrift, blanco papier of papier met een printje en waterverf nodig.

– Er zijn twee manieren om deze diy te maken. Je kunt alles zelf doen of een leuke printable downloaden en deze direct op je schrift plakken.
– Ik koos voor de eerste manier en maakte een kleine watercolor met de quote ‘you got this’. Om de achtergrond net iets extra’s te geven verfde ik op een pagina uit een kleurboek voor volwassenen. Maar blanco papier werkt natuurlijk even goed.
– Hier geldt weer hetzelfde. Laat de verf eerst goed drogen voordat je de quote verft of schrijft. Anders heb je kans dat de verf of inkt uitloopt en dat is zonde!

IMG_1015
3. Colour your way to calm

School kans echt stressvol of saai zijn. Belangrijke toetsen, presentaties of gewoon minuten lang moeten luisteren naar een docent die helemaal in z’n element is. Deze super simpele diy zal lange lessen een stukje leuker maken.

– Zoek je favoriete pagina’s uit een kleurboek uit en scheur of knip deze voorzichtig uit het boek. Of zoek naar kleurplaten voor volwassenen online.
– Geef de kleurplaat een etiket met het vak of schrijf het vak op de kleurplaat.
– Het enigste wat je nu nog nodig hebt is een doos vol kleurtjes en je kunt aan de slag. Maar zorg je er voor dat je nog wel oplet ;).

Ik had er weer veel plezier in om nieuwe unieke manieren te bedenken om je schoolspullen net wat extra’s te geven. Elk jaar krijg ik weer complimenten over wat ik in elkaar heb geknutseld, en eerlijk is eerlijk, daar doe ik het ook een beetje voor.         Q: Wanneer begint jou school weer?

Geef een reactie

