Reads: Lezen op vakantie

IMG_0540

Er is een ding dat ik, naast eten en hardlopen, het hele jaar door doe. En dat is lezen. Nu  mijn vakantie is begonnen heb ik eindelijk meer tijd om die ‘to be read’ lijst iets kleiner te maken. Misschien zit jij, met het jaar van het boek in je achterhoofd, ook wel te denken over meer lezen in de vakantie. Ik zette mijn tips op een rij om lezen voor jou nog leuker en makkelijker te maken.

Bespaar ruimte en gewicht door ‘gratis’ E-boeken te lezen op de bibliotheek app. De helft van mijn bagage bestaat elk jaar weer uit boeken. En de boeken die ik lees worden er met de tijd ook niet kleiner op. De bibliotheek app is voor mij echt een uitkomst! Ik kan zo niet alleen besparen op bagage ruimte, maar ook nóg meer boeken meenemen. Een perfecte win-win situatie voor mij.

Hang de toerist uit en zoek boeken die zich afspelen in jou vakantieland of plaats. Het is veel leuker om de omgeving te leren kennen door een boek, dan door een standaard folder bij een office de tourisme. Op websites als Goodreads en Hebban staan genoeg lijsten om het jou makkelijker te maken. Je kunt ook zoeken op tags of omschrijving. Maar hoe leuk is het als je een boek over Parijs ook echt in Parijs kunt lezen!

Verbeter je taal skills en probeer een boek te lezen in een andere taal. Natuurlijk is het het leukste als je een boek leest in de taal van je vakantieland, maar ik zal waarschijnlijk niet veel begrijpen van een Italiaans boek. Begin daarom met een kinderboek in een taal die jij leuk vindt. Pump up je Engels of probeer je Franse vaardigheden weer op te halen.

Lezen word voor mij geen probleem in de vakantie. Ik ben van plan om heel wat tijd door te brengen in een hangmat met mijn stapel boeken. Dus als je mij kwijt bent weet je waar je mij moet vinden ;). Q: Wat is jouw favoriete vakantie boek?

Geef een reactie

