How to: Gemotiveerd blijven om te sporten

Bron/ Deathtostock

We zijn alweer aangekomen bij het laatste artikel van deze ‘themaweek’. Je kon deze week alles lezen over sporten. Mijn gedachtes over de hele ‘healthhype’, maar ook de bouwstenen om weer in beweging te komen. Nu blijft er nog een laatje ding over. Hoe blijf je nou in beweging? Alle bikini body programma’s zijn wel erg leuk, maar na acht weken ben je het waarschijnlijk zat en val je weer in je oude habits. Al je harde werk, zweterige uurtjes en gerende kilometer voor niks. Met deze tips voorkom je dat je weer op de bank blijft hangen.

Let’s begin with a basic one, stel jezelf een doel. Waarschijnlijk heb je dit al vaker gehoord of gelezen op mijn blog. Het werken naar een doel toe werkt erg motiveerden, en helpt je om de moed niet op te geven. Stel realistische goals, en vier een klein feestje als je deze hebt behaald. Vergeet jezelf ook vooral niet te belonen na al je harde werk!

Dat je ongemotiveerd raakt na acht weken komt grotendeels doordat je al weken lang hetzelfde doet. Probeer nieuwe workouts of sporten uit. Alleen al het lopen van een nieuwe route, of de volgorde veranderen van je oefeningen kan je die nieuwe boost geven. Vooral als je geen flauw idee hebt waar je heen loopt en vijf kilometer boven op de geplande afstand aantikt ;).

Track je vooruitgang, als je ziet hoe ver je al bent gekomen ben je minder snel geneigd om het op te geven. Je kan je progressie bijhouden met het aantal rende kilometers, de hoeveelheid herhalingen van een bepaalde oefening of met bijvoorbeeld voor en na foto’s. Soms heb ik het idee dat ik al die moeite voor niets doe. Maar als ik dan kijk naar waar ik een jaar geleden was, dan heb ik grote sprongen voorwaarts gemaakt.

Dit is dan alweer het laatste artikel van de ‘health and fitness’ week op mijn blog. Ik hoop dat je weer vol nieuwe energie en enthousiasme zit na het lezen van de artikelen. Ik moet je nog een ding zeggen. Wees trots op wat je al bereikt hebt, heb plezier met het progres en geniet ook als de zomer niet zo is als je had gehoopt! 

Geef een reactie

