Runs: Mijn favoriete workouts

DSCN3491

Je weet nu waarom je wilt gaan sporten, bent vol nieuwe motivatie en met een upbeating playlist bij de hand upbeating playlist bij de hand sta je klaar voor je workout. Maar dan komt er nog een klein probleempje om de hoek kijken, met welke sport moet je beginnen? Je hebt tegenwoordig een sportschool om de hoek zitten, bijna elke stad heeft wel een zwembad en hardlopen kan natuurlijk overal. Alle opties maken je keuze er niet makkelijk er op. Om je een beetje een idee te geven zet ik mijn favoriete workouts en sporten op een rijtje.

Deze eerste sport zal voor de meeste geen verassing zijn, hardlopen. Echt waar probeer het eens! Natuurlijk kan en hoef je geen vijf kilometer er uit te knallen de eerste keer, en ja het zal zwaar zijn. Maar, er is altijd een maar, nadat je klaar bent met je rondje zal je je al herboren voelen. Verfrist en trost, omdat je toch maar weer naar buiten bent gestapt voor die kilometers.

Ik ben ook groot fan van andere cardio sporten zoals zwemmen en fietsen. Zie je een patroon ontstaan? Misschien moet ik toch maar eens gaan trainen voor een triatlon… ;). Zwemmen en fietsen hebben een minder grote impact op je lichaam, lees minder klappen, en zijn hierdoor uiterst geschrikt voor beginners. Ik vind het heerlijk om na een lange dag even op mijn fiets te stappen en de natuur in te rijden.

Geen zin om naar buiten te gaan? Geen probleem er zijn vandaag de dag geweldige thuis workout programma’s. Zelf vind ik Blogilates en de BBG workout van Kayla Itsines erg fijn. Ik volg de programma’s of maandkalenders niet, maar voor één keer in de zoveel tijd zijn ze erg goed. Nog een plus punt, de workouts duren niet lang. Dus ook als je het druk hebt kan je een snelle twintig minuten workout in je planning stoppen. De Resistance trainingen van Kayla Itsines zijn niet makkelijk, maar wel de moeite en inspanning waard!

In de loop van de jaren heb ik al aardig wat sporten ‘versleten’. Sommige zijn gebleven, andere waren een leuke ervaring, maar ik sta altijd open om nieuwe dingen te proberen. Zo zou ik nog graag een aantal lesjes boksen willen volgen, en ook skiën lijkt mij erg leuk. Q: Wat zijn jouw favoriete sporten?

Geef een reactie

