DIY: Cactus tote bag

DSCN3457

Je ziet deze stekelige groene plantjes tegenwoordig in alle soorten en maten. Als opdruk of vaas, er zijn zelf nep cactussen voor mensen zonder enig spoortje groen in hun vingers. De cactus heeft nu officieel de ananas van haar eerste plek gestoten. Maar je kan dit zoete stuk fruit natuurlijk nog steeds gewoon gebruiken als eten ;). Omdat ik creatief ben aangelegd en geen zin heb om mijn portemonnee leeg te trekken deel ik met jullie deze makkelijke en snelle diy cactus tote bag. Na het maken loop jij er deze zomer super trendy bij.

Wat heb je nodig:

  • Groene verf in verschillende tinten
  • Knutselfoam (voor de stempel)
  • Kwasten
  • Een canvas tas

Je begint met het maken van de stempel. Ik leg dit duidelijk en stap voor stap uit in een artikel dat ik vorig jaar heb gemaakt. Je kan er ook voor kiezen om de cactussen te schilderen uit de losse hand, maar met een stempel is de print gelijk. Stempel net zo vaak totdat je tevreden bent met de print. Het maakt echt niet uit als het er niet strak uitziet, dit geeft de tas juist wat karakter. Laat de print drogen voordat je de tas gaat gebruiken.

Nog een quick tip: Strijk je tas voordat je de print gaat maken voor een mooier en effen resultaat. En als je acryl verf gebruikt, in plaats van stofverf, ‘lock’ dan de verf in je tas door er met een strijkbout over heen te gaan. Vraag hier hulp bij als je jezelf niet vertrouwt of een zeer onhandig persoon bent (me!).

DSCN3466

Ik vind de hele cactus hype erg leuk, misschien nog wel leuker dan de ananas van afgelopen zomer  (don’t tell them…). Q: En wat vind jij van de ‘cactus-hype’. Leuk of ga jij deze zomer liever voor de flamingo of een watermeloen?

2 gedachtes over “DIY: Cactus tote bag

Geef een reactie

