Tag: The running tag

IMG_20160426_084827403

Hardlopen is mijn passie, maar dat is voor jou waarschijnlijk niet geheel nieuwe informatie. Ik ben, net als veel mede hardlopers, nooit uitgepraat over dit onderwerp. En als je geen zin hebt om over een gemotiveerde loper te lezen, omdat jij die schoenen al een paar maanden niet meer hebt aangeraakt lees dan zeker niet verder.;) Maar anders blijf lekker hier! Twee jaar geleden heb ik deze tag ook al ingevuld, maar in er is de afgelopen tijd zeker veel veranderd. En ik vond de vragen erg leuk bedacht!

Wanneer begon je met hardlopen?
Mijn eerste run die ik heb getrackt met de nike + running app was op zes augustus 2014. Maar ik ben erg in maart of april van 2014 echt begonnen. Ik heb toen besloten om de stoute schoenen, of in dit geval hardloopschoenen, aan te trekken omdat ik een nieuw doel nodig had. En snel had het hardloopvirus mij ook bereikt.

Wat was jouw beginnersfout/valkuil?
Het is al een een tijdje geleden dat ik begonnen ben. Ik weet nog dat ik vol goede moed begon in mijn zwart spijkerbroek en blauwe katoenen t-shirt. En na afloop begreep ik direct waarom andere hardlopers altijd van die felgekleurde polyester kleding droegen. Let my tell you, tijdens het hardlopen krijg je het bloedheet! Ik raad je echt aan om voor dat je begint met hardlopen het goede materiaal aanschaft. Schoenen die passen bij jou manier van lopen, en kleding passend bij het seizoen!

Heb je weleens last gehad van blessures?
Ja jammer genoeg wel. Begin 2015 kreeg ik last van overbelasting tijdens het trainen voor de Alkmaar city run. Deze blessure heeft bijna twee maanden aan gehouden. En ik was gelukkig weer fit voor de city run. Maar afgelopen oktober ging het weer fout. Waarschijnlijk een verkeerde stap gezet, waardoor er een scheurtje in een spier is ontstaan. Deze blessure hield een stuk langer aan, maar in maart kon ik eindelijk weer gewoon lopen.

download_IMG_7501

Wat is jouw sportoutfit?
De afgelopen maanden heb ik gelopen in een lange Asics tight met een long sleeve, maar nu het buiten weer warmer wordt kan ik overstappen op korte kleding. 🙂

Welke schoenen gebruik jij tijdens het lopen, heb je af en aanraders?
Ik ren nu op de Asics gt-2000 tweede editie. Ik vind deze schoenen erg lekker lopen, en moeten goed bij mijn loopstyle passen. Ik raad aan om je schoenen te laten aanmeten bij een hardloopzaak, bijvoorbeeld All4Running, runner’s world of Run2day. Again, zorg dat je goed materiaal aanschaft voordat je begint met hardlopen!

Gebruik jij apps tijdens het hardlopen?
Een muziek app ;). Sinds begin 2015 niet meer. Ik rende de eerste paar maanden met de Nike + running app, maar met kerst heb ik de nike sportwatch gekregen. Hier ren ik nu al meer dan een jaar mee. Als je nog een leuke app zoekt om mee te lopen dan raad ik de nike running app zeker aan!

Maakt lopen je hoofd juist leeg of vind je het heerlijk om zo de dag door te nemen?
Meestal ren ik gewoon voor het rennen zelf. Door de weeks loop ik meestal ’s middags of ’s avonds, nu het langer licht blijft. Maar in het weekend probeer ik ’s ochtends langere afstanden te lopen. Dit zijn meestal de fijnste runs waar ik kan nadenken over projecten of dingen die nog gepland staan.

Wat zijn voor jou de voordelen van hardlopen?
Hardlopen kan altijd en overal, alleen of met een groep, en je hebt er bijna geen materiaal voor nodig. Ook is het makkelijk om je ‘sport’ mee te nemen op vakantie of een weekend weg. Hardlopen is is ideale manier om je grenzen te verleggen, en te groeien. En dan bedoel ik niet in de breedte!

Wat vind je het nadeel van hardlopen?
Hardlopen is fantastisch in een gezonde levensstijl, maar deze sport is hoog in intensiteit. Niet voor iedereen is deze vorm van sport weg gelegd. Ook is hardlopen een blessure gevoelige sport. Hier moet je ook rekening mee houden voor dat je begint.

Wat staat nog op je wishlist?
Wat altijd op mijn wishlist blijft staan is het rennen van een halve marathon. Het lijkt mij echt heel gaaf, om zo’n afstand te rennen met een grote groep mensen om je heen en langs de kant. Nog even door trainen dus!

Wat zijn je irritaties om je heen tijdens het lopen en wat is juist bemoedigend?
Irritant zijn fietser die het niet fijn vinden dat ik op het fietspad loop, en dit ook heel duidelijk maken. Bemoedigd kan een glimlach zijn van andere hardlopers of van mensen die vinden dat je goed bezig bent. Een mooie omgeving of de zon kan ook heel bemoedigend werken.

Ben jij een medehardloper en vind je het leuk om deze tag ook in te vullen? Neem hem dan zeker over, en laat je link achter in een reactie. In het speciaal tag ik Lars om deze tag ook in te vullen. Q: Waarom ben jij begonnen met hardlopen of sporten?

3 gedachtes over “Tag: The running tag

Geef een reactie

