Reads: Boeken die iedereen al heeft gelezen

DSCN3160

En ik aan het einde van dit jaar ook! Ik heb de afgelopen jaren al aardig wat ‘leeskilometers’ gemaakt. Maar telkens als ik denk dat ik alle boeken nu wel gelezen heb, vind ik weer nieuwe interessante verhalen. Zeker nu ik bevriend ben met andere boekfreaks, krijg ik de opdracht om nog meer boeken en series te lezen. En met nog 38 boeken op de planning, heb ik dit jaar genoeg tijd om wat populaire boeken van mijn ‘to be read’ lijst af te strepen.

Harry Potter
‘nineties-kids’ zijn met deze fictionele personage opgegroeid. Altans dat is wat ik om mij hen hoor, want zelf heb ik nog geen Harry potter boek aangeraakt. Moet ik daar dan eens verandering in brengen? Volgens mijn fellow boekwurmen en ‘booktubers’ wel. Dus dit wordt het jaar dat eindelijk eens een bezoek breng aan Hogwarts.

The little prince
Of ‘le petit prince’ zo als de originele Franse titel luidt. Dit dunne boekje moet mooi zijn voor kleuters tot mensen van tachtig. Het boekje is al in tig talen vertaald. Maar toch ga ik terug naar de basics, en le petit prince lezen in het Frans. Dan kan ik meteen één van mijn leesdoelen van dit jaar afstrepen!

Jane Eyre
Een klassiek pareltje, de feministe uit de negentiende eeuw. Nog een boek dat iedereen gelezen zou moeten hebben. Dit boek heeft al meerdere keren op mijn plank gestaan, maar ik heb het nog nooit echt open geslagen. Mensen die zeggen dat boeken niet intimiderend kunnen zijn hebben het mooi fout!

Weet een stap dichter naar een ‘welgelezen’ persoonlijkheid ;). Natuurlijk zijn er nog veel meer boeken die op mijn steeds maar groeiende ‘to be read’ lijst staan. Maar eind dit jaar kan ik de bovenstaande boeken hier hopelijk van afstrepen! En heb jij nog boeken gepland staan om te lezen?

Geef een reactie

