Let’s talk about: Overstappen van Blogger naar WordPress

computer-full

Als ‘niet blogger’ zeggen de begrippen Blogger of WordPress je waarschijnlijk niet zoveel, maar voor blogger zijn het beide een big deal. Met Blogger en WordPress kan je een blog hosten op het internet. En ik kan je zeggen dat bloggen met een domeinnaam en layout al erg professioneel aanvoelt. Maar ik wil het vandaag niet hebben over het opstarten van een blog.

Al weer drie jaar geleden startte ik mijn blog, Beauty and Glossie, op op Blogger. Dit ging toen gepaard met flashy namen en een ordinaire roze layout met glitters. In de afgelopen drie jaar is er veel veranderd op mijn blog. Mijn naam, de layout en begin dit jaar ook mijn host. Ik ben in januari overgestapt van Blogger naar WordPress. En ik wil beginnen met zeggen dat dit één van de beste beslissingen was die ik in lange tijd heb genomen.

Ik was altijd al een beetje jaloers op bloggers met mooie strakke layouts, een goed upload schema en horden aan volgers. Natuurlijk weet ik dat deze mensen al jaren bloggen, geld steken in publicatie en meestal ook geld ontvangen met hun werk. Toch was, en is dit nog steeds, iets wat ik graag wilde bereiken. Ik wist dat ik dit doel op Blogger niet zo snel zou bereiken. Ja, het is een makkelijk programma om mee te werken. Je hoeft maar weinig tijd en moeite te steken in je blog om een artikel online te krijgen. Maar je mogelijkheden zijn hierdoor ook beperkt.

In januari nam ik dan eindelijk de stap om mijn blog over te zetten naar WordPress. Het was voor mij een spannende beslissing. Wat gebeurt als ik al mijn artikelen, foto’s en reactie kwijtraak door één klein fout? Ik leef dan wel in de digitale generatie, maar werken met computers vind ik nog steeds lastig. Alle buttons en codes, die met een kleine verandering, direct alles veranderen. Met de hulp van handige website en veel ge-google, kon ik stap voor stap mijn blog overzetten. En dit was uiteindelijk, natuurlijk!, veel makkelijk dan ik had verwacht. Niks te coderen, lastige vragen of alle artikelen kwijt.

Waar ik heen wil met dit artikel? Ja dat weet ik eigenlijk ook niet. Ik vond het wel weer eens tijd om een update te geven aan jullie. En bovenal raad ik iedereen die nog met Blogger werkt aan om over te stappen naar WordPress. Er gaat zeker een wereld, aan mogelijkheden, voor je open. Mijn blog op blogger, jenblogt.blogspot.nl is nu verwijderd, en ik zal voortaan alles doen op WordPress. Veel zullen jullie niet merken door deze verandering. Alleen mijn layout is veranderd, het achterlaten van een reactie werkt iets anders en het delen van artikelen is makkelijker.

Wat vinden jullie van mijn overstap naar WordPress. Slim en de moeite waard of was mijn Blogger layout makkelijker en overzichtelijker? Als er vragen zijn over hoe mijn blog nu in elkaar zit, dan wil ik deze natuurlijk met alle liefde beantwoorden in de reactie. Want er is altijd een eerste keer om nieuwe dingen te leren!

Een gedachte over “Let’s talk about: Overstappen van Blogger naar WordPress

Geef een reactie

