Reads: Live, love, run – Annemerel de Jongh

DSCN3000

Ik denk dat heel hardlopend Nederland uitkeek naar zes februari. Wat was er dan, hoor ik je al vragen. Nou Annemerel de Jongh bracht haar eerste boek uit! Annemerel blogt nu al 12 jaar, op haar gelijknamige blog, over hardlopen, food en haar eigen leven. En met vijf marathon, en nog veel meer kilometers, op haar naam is zij een echte hardloop veteraan. 

Dan terug naar haar boek. Live, love, run staat geheel in het thema van hardlopen. Kan je dan een heel boek vullen over hardlopen? Jazeker, en dat heeft Annemerel nog maar eens bewezen. Het boek is misschien wel even verslavend als de sport zelf, alleen bespaart het je het zweten. In live, love, run staat alles wat je moet weten over hardlopen. Het boek is geschrikt voor de ervaren hardloper die denkt alles al te weten (guilty!), en voor iedereen die hardlopen ziet als een vloek. Na het lezen van dit boek ben je gegarandeerd bekeerd.

Live, love, run is opgedeeld in verschillende hoofdstukken over bijvoorbeeld de juiste uitrusting, verschillende trainingen, blessures, eten en motivatie tips. Ook vind je achter in het boek trainingsschema’s voor de 5 en 10 kilometer, maar ook voor de halve en hele marathon. Van beginners tot gevorderde, voor iedereen zit er wel iets bij. Annemerel neemt de basics met je door en beschrijft echt wedstrijd euforie.

DSCN2996

Ik ben een grote fan van live, love, run! Het boek straalt Annemerel.com uit. Haar schrijfstijl is vlot en grappig. Ook vind je in dit boek prachtige foto’s, en ik moet mijn complimenten geven over de vormgeving. Ik heb vooral genoten van alle persoonlijke verhalen over hardlopen, marathons en hoe Annemerel begon met lopen. (In hotpants en een zomertop!) Door het hele boek heb ik hele herkenbare anekdotes gelezen. Ik hoop dat ik ooit de volgende uitspraak zelf kan maken:

‘Het squatjumpen en deadliften laat ik aan de pro’s over, net zoals zij het lopen van marathon overlaten aan mij’

Live, love, run is te vinden in de meeste boekhandels en op bol.com. Ik kan niet vaak genoeg zeggen dat ik van dit boek houd. Ik raad dit boek niet alleen aan hardlopers aan, maar aan iedereen die zin heeft in een grappig boek. Pas op: Je kan wel schuld gevoel aangepraat krijgen, doordat jij met je luie kont op de bank zit! 😉

Geef een reactie

