How to: Beat de winterblues

Death_to_Stock_Photography_NYC_Skyline_7

Afgelopen maandag was het weer blue monday. De meeste ‘deprimerende’ dag van het jaar volgens velen. Ik vond het allemaal wel meevallen. Om jou ook wat op te vrolijke deelde ik al mijn Happy vibes playlist. Maar voel je je nog steeds een beetje down? Dan ik hier de perfect tips voor jou!

Ga naar buiten

Ik weet het. Het is koud, nat en het waait hard, maar even naar buiten doet een mens meer dan goed. Ook als de zon achter de wolk schuilt krijg je vitamine D binnen. Vitamine D is goed voor je botten, spieren en immuunsysteem. Alleen al een blokje om je wijk van twintig minuten is voldoende om je een betere mood te geven.

Werk je in het zweet

Het is algemeen bekend dat je lichaam tijdens het sporten endorfine aan maakt. Dit stofje heeft een oppeppende werking. Een soort lichaamseigen drugs die je blijer maakt. And happy people just don’t shoot their husband!          De winter is ook het perfecte moment om nieuwe sporten te proberen. Wil je al een lange tijd naar een yoga klas, ga er nu voor.

Plof op de bank met een zomerse film

In deze donkere maanden kunnen wij wel wat extra (kunstmatig) zonlicht gebruiken. Zoek je favoriete zomerse chick flick op, en droom weg bij de witte stranden, blauwe luchten en overvloed aan zon! Ik zou gaan voor walking on sunshine, grease of the other woman.

Spreek af met vriendinnen

Ga iets leuks doen met vriendinnen, en je zult het veel te gezellig hebben om na te denken of ‘donkere tijden’. Organiseer een ontspannen spa middag of nodige iedereen uit voor een lekkere high tea. Nog beter, spreek af om te gaan sporten. Je zult je gegarandeerd beter voelen hierna!

Q: Ben jij meer een zomer of winter mens?
Follow

Een gedachte over “How to: Beat de winterblues

  1. Ik ben een zomer mens!! 100% Een koude winter vind ik nog wel leuk, maar die regen hier in Nederland… Verschrikkelijk. Dat zorgt ervoor dat ik de dagen tot de lente wel aftel.
    Bedankt voor je tips, leuk om te lezen! Vooral die: zet een zomerse film op… Moet ik maar eens even gaan doen dit weekend!

    Like

Geef een reactie

