Let’s talk about: Ik blog al drie jaar!

DSCN2820

Drie jaar geleden, twaalf januari 2013, ben ik begonnen met bloggen. Voor mij klinkt dit al als een eeuwigheid geleden! Ik weet nog dat ik na het jaren lezen van blogs zo enthousiast was, dat ik zelf ook een blog wilde startten. Ik begon te googelen over het opstarten van een blog, en kwam al snel op Blogger uit. Ik maakte vol plezier een account aan en noemde mijn blog Beauty and glossie. Neem nu een blog in je hoofd met een echte roy donders lay-out. Véél tinten roze, foto’s van nagellak en mascara, een kleine glittertje en een vreselijke lettertype. Maar ik was er toen der tijd echt super blij mee!

Als ik kijk naar mijn eerste blogpost die ik ooit online zette, dan kan ik trots zijn op mijzelf. Hoever ik ben gekomen, en hoeveel vooruitgang ik al heb gemaakt. Van de lengte en inhoud van mijn artikelen tot de kwaliteit van mijn foto’s en de lay-out. Maar ook de reden waarom ik blog is veranderd. Waar ik eerste hoopte om groot en bekend te worden, blog ik nu echt voor mijzelf. Ik blog omdat ik het leuk vind om mijn ideeën te delen met anderen! En dat ik nu al drie jaar blog, daar sta ik nog steeds van te kijken.

Ik heb veel dingen geleerd en ontdekt door het bloggen. Mensen onderschatten een blog hebben een beetje. Vooral voor de bloggers die het full time als hun werk doen, gaat er veel tijd in zitten. Met dit artikel bijvoorbeeld ben ik al twintig minuten bezig, en ik heb een foto gerecycled anders kon die tijd er ook nog bij. Doe die twintig minuten keer het aantal artikelen dat online staat, en je hebt de totale tijd die ik al in mijn blog heb gestoken.  Maar ik heb geen enkele spijt van één van die minuten. Elke keer als er een nieuw artikel online komt, ben ik trots op het kleine beetje ‘kunst’ dat ik verspreid. En vooral als er positieve reactie op komen ben ik de vrolijkste persoon op aarde.

Daarom wil ik ook jou bedanken. Jij leest mijn blog misschien al sinds het eerste begin, of dit is je eerste artikel. Het maakt niet uit. Bedankt dat je even vijf minuten de tijd heb genomen om dit te lezen. De vijf minuten die je ook had kunnen besteden in het maken van een lunch, het lakken van je nagels of vijf minuten planken. Maar je hebt er voor gekozen om dit te lezen, en alleen daarom ben ik al het gelukkigste persoon.

Ik zal nu een eind maken aan mijn ‘emotionele’ brei van woorden, en tot de punt van dit artikel komen. Vandaag is dus de derde verjaardag van mijn blog, en het liefst zou ik jullie allemaal een stuk taart geven. Maar zolang je nog geen spullen door kunt geven, door een computer moet het even zo:

3 gedachtes over “Let’s talk about: Ik blog al drie jaar!

  1. Gefeliciteerd!
    Leuk om te lezen dat je zelf je groei ziet.
    Bij je overstap naar wordpress dacht ik meteen..deze lay out heeft een volwassener uitstraling.
    Als ik dan lees hoe je begonnen bent, dan is een CHAPEAU! op zijn plaats.
    Ik wens je veel inspiratie toe om nog veel artikelen te schrijven.

    Groetjes en tot je volgende blog 🙂

    Like

Geef een reactie

