reads: 2016, Jaar van het boek

dcd72-img_20151001_074753403Door de overheid is 2016 uitgeroepen tot jaar van het boek. Wat ik, als echte boekenwurm, natuurlijk super leuk vind! Voor mij is elke jaar een jaar vol boeken, maar extra aandacht voor lezen is altijd goed. Ik wil dit jaar daarom ook meer schrijven over boeken die ik heb gelezen, boeken tags invullen en uitleggen waarom ik nou zo van lezen houd. Er is niet voor niets bewezen dat lezen je slimmer, gezonder en blijer maakt!

JVHB_logo-rood

Afgelopen dinsdag kon je al over mijn doelen voor dit jaar lezen op mijn blog. In dit artikel wil ik nog wat boek gerelateerde doelen toevoegen. In 2015 wilde ik vijftig boeken lezen, dit lukt op drie boeken na niet. Dit jaar wil ik nieuwe genres uitproberen, klassiekers van de plank pakken en in verschillende talen lezen. Maar bovenal natuurlijk genieten van elke letter die ik lees!

– Vijf Engelse en één Frans boek lezen

Voor school wordt er al van mij verwacht dat ik een aantal boeken lees in nieuwe talen. Maar  niet altijd zijn dit de boeken die ik ook echt wil lezen.  Ik vind het leuk om verschillende talen goed te beheersen, daarom ga ik dit jaar zes boeken lezen in een ‘onbekende taal’. Voor mij is vooral Frans een grote uitdaging. Maar uiteindelijk wil ik ook voor dit vak slagen natuurlijk!

– 50 boeken lezen in 2016

Vorige jaar  had ik dit doel dus ook al, maar toen heb ik het net niet gehaald. Dit jaar ga ik er weer voor de volle honderd procent voor. Elke week een boek lezen klinkt voor mij ook meer als feestje dan een straf. Ik hoop vooral in de vakanties de stand lekker omhoog te halen.

– Vijf klassiekers lezen

Om nog maar wat eisen aan mijn to be read list toe te voegen, wil ik dit jaar ook minimaal vijf klassiekers lezen. Denk aan boeken van Jane Austen, Nederlandse literatuur en Lord of the rings. Om een idee te krijgen wat ik bedoel met klassieker kan je op deze link klikken. Ook leuk als je deze challenge samen met mij wilt aangaan.

– Elke maand een reads artikel online zetten.

Reads is de categorie die ik op mijn blog gebruik voor alle boeken gerelateerde artikelen. De afgelopen jaren heb je al wel mijn favoriete boeken voorbij zien komen. Maar ik wil meer boeken gaan reviewen en over het algemeen gewoon meer aandacht aan boeken geven op mijn blog. Want naast bloggen en hardlopen is lezen mijn favoriete tijdsbesteding.

Ja, ik ben een groot liefhebber van boeken. En ik hoop jou dit jaar over te halen om ook vaker een bezoek aan de bibliotheek te brengen en een boek op te pakken. Het hoeft niet saai of moeilijk te zijn. En ik beloof als je eenmaal begonnen bent wil je niet meer terug! Q: Heb jij ook een doel die met lezen te maken heeft?

4 gedachtes over “reads: 2016, Jaar van het boek

Geef een reactie

