diy: Houten sterren garlande

DSCN2898

Het is bijna kerst. En ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet echt in de sfeer ben. Misschien komt het door het warme en herfstachtige weer of omdat ik gewoon een warme sfeer mis. Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat je hier natuurlijk iets aan kan veranderen! Daarom laat ik vandaag zien hoe je deze sterren garlande kan maken.

Wat heb je nodig:

– Kleine coctailprikkers (vijf per ster)
– Lijm
– Glitters
– Lint of touw
Bij deze do it yourself komt niet veel uitleg of skills kijken. Begin met het maken van een aantal sterren. Ik heb hier een lijmpistool voor gebruikt, en ik raad zeker aan om secondelijm of een lijmpistool te gebruiken. Aan acht of negen sterren heb je al genoeg, maar dit hangt af aan te lengte van je garlande. Ik heb de sterren bedekt met een laagje glitters, maar je kunt ze ook verven of gewoon blanco laten. Lijm of hang met linten je sterren aan een stuk draad en laat dit goed drogen.
Nu ben je klaar en kun je de garlande ophang waar je wilt. Een ander leuk idee is om de sterren te gebruiken bij het inpakken van cadeaus. Gebruik dan een ster om de uiteinde van linten aan vast te knopen, in plaats van een strik te maken.

 

 

Geef een reactie

