Hotspot: Echt – Alkmaar

Hotspots ze schieten de grond uit de laatste tijd. Een gezellige bistro of een knus restaurantje, lekker eten, een mooi interieur en exclusiviteit. Allemaal begrippen die je tegen komt als je het over een hotspot hebt. Nog nooit eerder heb ik geschreven over een hotspot, maar toen ik deze eettent inliep wist ik dat ik hier wel een artikel aan kon weiden.

Echt is zoals de naam al zegt een lunchcafé met biologische producten en echt eten. Ze halen hun ingrediënten uit de omgeving. Zo zijn hun producten beter voor ons en het milieu. Echt heeft een uitgebreide menukaart met gezond en iets minder gezond eten. Er staan ook een paar glutenvrije en vega producten op de kaart. Als je het menu online wilt zien klik dan op deze link.

Ik vind het interieur er leuk uitzien, en het nodigt uit om lekker te gaan zitten om iets te drinken of te eten. Echt heeft een “free wifi” netwerk dus je zou hier ook kunnen werken. Ook aan kinderen is hier gedacht. In een hoek van dit lunchcafé is een kinderspeelplek ingericht. Zo zijn je kinderen zoet, en kun je genieten van een nog zoeter gebakje.

Ik had worteltaart met verse munt thee bestelt, en dit viel erg in de smaak. De worteltaart smaakte zoals het hoort en de roomkaas glazuur zelf nog beter. Ik zag in de etalage ook nog een paar erg lekker uitziende gebakjes staan, en ik ga zeker nog een keer terug om iets anders te proberen.

Echt kan je vinden op Marktstraat 4  1811 LG  Alkmaar

Geef een reactie

