Food: Bosbessen appel cake

Het was al een tijd geleden dat ik in de keuken had gestaan om iets te bakken. En als je moeder dan aankomt met een bak bosbessen, dan gaan de radartje in mijn hoofd al draaien. Of nou ja, eigenlijk de radartje in mijn laptop, want ik ging meteen opzoek naar een recept op Pinterest… Ik stuitte al snel op een makkelijke en basic cake recept, met appel en bosbessen. Na de nodige ingrediënten in huis te hebben gehaald, dook ik de keuken in om deze heerlijke cake uit te proberen. En de cake is smeuïg, fris en verslaafd! Just warned you!
Ingrediënten:
– 200 gram bloem
– 1 tl bakpoeder
– 100 gram suiker naar keuze (ik gebruikte kristalsuiker)
– 100 gram boter
– 1 tl vanille extract of één vanille stokje
– 100 ml melk
– 2 eieren
– 1 appel
– 150 gram bosbessen

Verwarm de oven voor op 160 C. Snijd de appel alvast in kleine stukjes of plakjes, en als je diepvries fruit gebruikt haal deze dan uit de vriezer. Vet de bakvorm in of bekleed deze met een stuk bakpapier.

Meng de Bloem, bakpoeder en suiker. Roer hierna de boter, eieren, melk en vanille extract door de droge ingrediënten. Blijf roeren tot alle ingrediënten goed gebonden zijn en je een dikker beslag overhoud. Ik klopte dit met de hand, maar een mixer kan ook gebruikt worden. Spatel nu voorzichtig de bosbessen en appel door het beslag en giet het beslag in een bakvorm.

Zet de cake voor 40-45 minuten in de oven. Prik een satéprikker in de cake om te kijken of deze gaar is. Komt je prikker er schoon uit, dan is je cake gaar.

Q: Wat is jouw favoriete cake recept?
Geef een reactie

