Food: gezonde ijsthee

DSCN2727

Bij mij zijn er behoorlijk wat pakken ijsthee doorheen gegaan, maar wat zit er veel suiker in dit spul! Op Pinterest ben ik al vaak homemade ijsthee recepten tegengekomen. Ik kon mij alleen nooit voorstellen dat deze even goed smaken als de ”kant-en-klare” ijsthee. Het werd wel eens tijd om het uit te proberen.

Ingrediënten:

– Groene thee
– Citroen/limoen
– munt (optioneel)
– ijsklontjesWarme methode:

Breng water aan de kook en laat het afkoelen tot 80 °C. Laat de groene thee ongeveer vijf minuten trekken, snij de citroen in schijfjes en doe deze ook bij de thee. Eventueel kan je nu de munt toevoegen. Zet de thee in de koelkast, en laat deze compleet afkoelen. Voor het serveren kun je ijsklontjes bij de ijsthee doen.
 
Koude methode:
Laat de thee vijf uur of overnacht trekken in koud water. Snij de citroen en limoen in schijfjes en voeg deze toe aan de thee. Serveer eventueel met ijsklontjes en munt.
Je kan ook zwarte thee gebruiken als je niet van groene thee houd. Ik raad dan rooibos aan, omdat deze al zoeter is van zichzelf.

Geef een reactie

