How to: Leer makkelijk en snel een nieuwe taal

Je hebt vast wel eens de vraag gekregen welke onbekende taal je zou willen spreken. Maar omdat we, jammer genoeg, niet als we opstaan vloeiend Frans kunnen babbelen, moeten we toch echt zelf aan de slag. Ik deel mijn favoriete manier om een nieuwe taal te leren. Wees gewaarschuwd, het kan erg verslavend zijn!Gebruik duolingo:
Zelf hoorde ik een paar weken geleden over deze app. Duolingo zou je op een makkelijke en leuke manier een nieuwe taal moeten leren. Nieuwsgierig als ik ben, download ik de app en ik ben meteen verslaafd! Dit jaar ga ik voor het eerst naar Italië, en een beetje kennis over deze onbekende taal is wel handig. Je begint met de basis woordjes en zinnen, en Duolingo daagt je ook uit om alle kennis te blijven herhalen. Het enige nadeel is dat de cursus in het Engels is.

Duolingo geeft ook Nederlands, en om te controleren of de taal die je leert wel klopt, ben ik ook begonnen met een cursus Nederlands. Gelukkig klopt deze, anders had ik rare blikken gekregen van de Italianen ;)!

Wikibooks:
Wikibooks is zoals de naam al zegt van Wikipedia. Wikibooks geeft je een duidelijk overzicht van alle belangrijk grammatica en woorden. Je begint weer met de basis, maar bij Wikibooks wordt vooral de nadruk gelegd op de grammatica. Ook heb je minder minder talen waar je uit kan kiezen, als bij duolingo.

Post it:
Deze tip heb ik ooit van mijn Frans docent gehad. Plak op alle meubels en voorwerpen in je huis een post it met de vertaling. Ik weet niet of je ouders of huisgenoten dit zo waarderen, maar na een week weet je zeker wat een stoel en tafel in de andere taal is!

Q: Welke taal zou jij graag willen leren?

Geef een reactie

