Mijn favoriete boeken #8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
De zon begint eindelijk te schijnen en de temperaturen gaan omhoog. Voor mij betekent dat lange lijsten met boeken die ik buiten ga lezen. Vandaag schrijf ik over mijn nieuwe favoriete boeken.

We Were lairs:

Het boek gaat over de familie Sinclair, een rijke familie met een privé eiland. Elke zomer gaat de Familie Sinclair naar het eiland. Het boek is geschreven door Candace, zij het het oudste kleinkind van de familie. In de zomer gaat Candace veel om met haar nicht Mirren, neef Johnny en zijn vriend Gat. In de zomervakantie van haar vijftiende verjaardag is er een mysterieus ongeluk gebeurt, waarbij Candace hersenschade heeft opgebracht. Om haar te beschermen wilt niemand haar vertellen wat er echt is gebeurt.
Waarom ik het een goed boek vind:
Het boek blijft één groot mysterie tot het laatste hoofdstuk. Door het boek heen weet je niet meer als Candace, en dit maakt dat je door wilt lezen. Er zijn veel twists in het boek en als je eindelijk denkt dat je het doorhebt komt er weer een ander puzzelstukje bij. Ik vind het hele boek geweldig, maar vooral van het einde ben ik onder de indruk!


Matched:

Cassie groeit op in een maatschappij die compleet geregeld wordt door de autoriteit. Haar hele leven is al uitgestippeld. Ze zal op haar zeventiende gematched worden met de persoon die het beste bij haar past. Op haar eenentwintigste gaat ze trouwen en op haar tachtigste zal ze sterven. Maar geen enkel systeem is lek dicht. en wat als jij precies het gat hebt gevonden?
Waarom ik dit een goed boek vind:
Toen ik de achterkant van het boek las dacht ik dat het misschien weer zo’n typisch liefdesverhaal was. Maar dat is het zeker niet! Cassie, de ik-persoon, heeft helemaal geen man nodig, en ze zal ook niet snel iemand over haar heen laten lopen. Cassie heeft geen zin meer om haar leven te laten leiden door anderen, en als er iets misgaat grijpt ze de kans aan om de waarheid te achterhalen. Het boek zette mij aan het denken, en na het lezen van de serie ben ik mijn vrijheid nog meer gaan waarderen!



Chicks love food:

Dit super leuke kookboek is geschreven door de meiden van Chicklovefood, een Nederlands foodblog. In dit kookboek komen er alleen maar recepten voor met vijf of minder ingrediënten, want niet iedereen heeft de tijd en ruimte om ster waardige gerechten te maken.


Waarom ik dit een goed boek vind:
Het boek heeft een vrolijke opmaak met mooie grote foto’s, dit trok ook meteen mijn aandacht. Maar waar het natuurlijk echt om gaat zijn de recepten, en die zijn geweldig! Ze zijn makkelijk, gezond, kosten weinig tijd en de ingrediënten zijn te halen in de supermarkt.

Q: Wat zijn jouw favoriete boeken op het moment?

Geef een reactie

