Let’s talk about: 20 ding die ik dacht tijdens de alkmaar city run

DSCN2680

Vorige week heb ik de Alkmaar city run gelopen. Voor de eerste keer liep ik een tien kilometer. En om jullie een idee te geven hoe het mij afging, zet ik twintig gedachten op een rijtje. Want niet alles ging van een leien dakje.

1. Er zijn hier zoveel mensen! Straks kom ik nog een bekende tegen, en dan ziet hij/zij mij met mijn vuurrode hoofd.
2. Oké wij moeten naar het startvak. Waar is ons vak? Meer dan 300 meter verder?! Is onze finish ook eerder dan?!
3. Mensen we lopen, het is met de tempo van de wandel 4 daagse op de basisschool, maar we komen vooruit.
4. Daar is de start dan eindelijk, maar nu moet ik naar het toilet…
5. Help wat heb ik gedaan. Mij ingeschreven voor de 10 kilometer?! Was de 5 niet genoeg of zo!
Je kan dit adem ,in adem uit.
6. Horloge staat aan, check! Kleding zit goed, check! Veters zitten goed vast, check! Let’s do it!
7. Begin rustig, spaar je energie voor het einde. Ahh… iedereen rent mij voorbij alsof ze aan de 10 kilometer sprint meedoen!
8. Er zijn al twee kilometer voorbij! wioeh, het gaat zo goed en het is super gezellig met al die mensen.
9. Ik woon al heel mijn leven in Alkmaar, maar als ik hier alleen zou zijn zou ik compleet verdwalen..
10. Hier is het eerste waterpunt al, nah, heb nog geen water nodig dan moet ik alleen maar naar het toilet.
11. Misschien was die ”generale repetitie”  maandagavond toch niet zo handig #spierpijn….
12. Wat voelt mijn schoen ineens los aan, een typisch geval van de veter zaten toch niet goed vast. *zoekt straatlantaren* (zie punt 6…)
13. Zie ik daar een vijf kilometer bord? Ja, we zijn halverwege als ik vijf kilometer heen kan, kan ik ook weer terug toch?!
14. Ik…wil…water! Natuurlijk heb ik er spijt van dat ik bij het eerste waterpunt niks heb genomen.
15. Iedereen wordt aangemoedigd, en hoe vaak heeft iemand mijn naam al geroepen? Zero…
16. Harder?! Ik zou harder kunnen, maar van mij mag je dat pas roepen al je zelf een tien kilometer hebt gelopen!
17. Néé! Mijn horloge loopt niet gelijk met het aantal kilometer, nu kan ik mijn record niet vastleggen. Dat wordt nog tweehonderd meter doorrennen na de finish – said no one ever
18. Waar is dat negen kilometer bord?! Zijn we er al voorbij gelopen, of moet ik nog twee kilometer?
Zeg dat ik er bijna ben!!!
19. Daar is de finish dan eindelijk, laat ik nog even een eindsprint trekken. Wie zie ik daar voorbij schieten, mijn vader?! Nah die gaat niet eerder finishen dan ik!
20. I did it! En ik leef nog, ook wel heel belangrijk. Volgende afstand wordt een Marathon toch…

Geef een reactie

