Review: Essence gel nail polish

Veel beauty merken halen hun oude nagellak uit de schappen om deze te vervangen met gellak. Zo hebben alle nagellakjes van Essence ook plaats moeten maken voor The Gel Nail Polish. Ik ben erg enthousiast over de Essence gellak met de lamp, en verwacht dan ook wel goede resultaten van deze collectie!

24 Indian summer:
Indian summer is een zachte peachy crème lak. De lak is dekkend in twee dunne laagjes, en de droogtijd is hetzelfde als andere nagellaken. De substantie is wel dunner dan ik gewend ben, en het aanbrengen is daardoor ook wat lastig.

27 don't be shy!

27 Don’t be shy!
Don’t be shy! is een gifgroene kleur die zich lastig liet vastleggen op de camera. In het echt is de leur nog iets lichter en feller. De kleur is dekkend in één laag, maar de lak is mooier met twee dunne laagjes.
40 Play with my mint
Deze prachtige mint kleur is mijn favoriet van de drie. Play with my mint is een lastige lak om egaal op je nagels te krijgen. Een base coat is zeker nodig. De lak is dekkend in drie dunne laagjes.

 

Essence zegt dat hun gellakken zestig procent langer op je nagels moet blijven zitten dan gewone nagellak. Bij mij bleef de lak drie dagen mooi zitten. Na de derde dag begon de lak aan de uiteinde te chippen. De kleuren in het nieuwe assortiment vind ik beter dan de oude lakken, en de glans van de gellakken en de topcoat is erg mooi.

Over het algemeen ben ik tevreden over the gel nail polish. Maar gel nagels met een UV-lamp hebben nog steeds mijn voorkeur!

 

Een gedachte over “Review: Essence gel nail polish

  1. De kleuren zien er best mooi uit! Wel jammer dat ze niet hetzelfde effect creëren als 'echte' gelnagellak. Zelf heb ik zo'n gellak set van Essence, maar die is helaas ook niet helemaal super… Wel fijne review Jennifer!

    Like

Geef een reactie

