Pasen: Het leukste paasontbijt

Easter brunch collage
Allereerst wil ik jullie allemaal hele fijne paasdagen wensen! Zijn jullie al vroeg uit je bed gestapt om een groot paasontbijt/brunch voor te bereiden, of laat je je verassen door iemand anders? Voor iedereen die wel een duwtje in de rug kan gebruiken laat ik vandaag mijn favoriete recepten zien. Ze kosten allemaal niet veel tijd en zijn leuk om te doen met de hele familie!

Als er iets is dat bij een brunch hoort zijn het wel cinemon buns. En hoe schattig zijn deze paashaas hoofdjes?! Het is een leuke variant van deze klassieke lekkernij. Ik weet zeker dat iedereen ze leuk zal vinden.
How easy! Ik heb dit brood kunstwerkje weleens gezien met een uitgesneden hart, maar een paashaas is nog veel leuker. Een paar broodjes in een rooster, een grote pot nutella en vrolijke sprinkels. Klinkt dit niet als het ideale ontbijt?

 

Wil je voor een echt centerpiece voor op je brunch tafel gaan, dan is een fruitpizza een leuk idee. Deze gezonde, makkelijke en leuke snack valt gegarandeerd in de smaal. Letterlijk en figuurlijk!

In Nederland zijn we dol op pannenkoeken, maar in Amerika kunnen ze er ook wat van. Deze paashaas pancake kun je decoreren hoe jij wilt. Wat gesmolten chocolade en kokos sounds good to me. Dit ontbijt kost je ongeveer tien minuten, waarna je hongerig aan kan vallen.

 

We gaan van de Amerikaanse pancakes naar de Engelse scones. Cultuur proeven heet dat. Wortels is dan misschien het voedsel van de paashazen, het is ook erg lekker in taart. Dus waarom niet in scones?

 

Ik ben een groot voorstander van wafels bij het ontbijt… en elke moment eigenlijk. Dit recept heb ik van de website van Jamie Oliver geplukt. En ook voor de keukenprinsessen in spe is dit recept goed te doen. En zeg nou zelf hoe lekker zien deze wafels er uit?!
Geef een reactie

