Pasen: Paashaas pot

Komende zondag is het weer Pasen. En ik vind het altijd erg leuk om het huis te versieren voor speciale feestdagen. Zo ben ik weer druk aan de slag gegaan om leuke en makkelijke knutsel projecten te zoeken, en uit te proberen. En dit artikel is ook meteen de aftrap van de paasweek op mijn blog!

Wat heb je nodig:

– Een lege pot met deksel
– Witte verf
– Een kwast of spons applicator
– Witte en roze (knutsel) foam of velt om de oren te maken
– Snel drogende lijm

Wat moet je doen:

1) Zorg dat je pot goed schoon is. Haal de deksel van de pot en spuit of verf deze dekkend wit.
2) Zoek op internet een template van paashaas oren of schets deze zelf. Ik gebruikte dit template die ik vond op Pinterest. Knip de template uit en trek je mal over op wit foam of dik velt. Teken ook de binnenkant van het oor op lichtroze foam of velt. Plak de twee stukken foam op elkaar.
3) Als je deksel droog is kun je de oortje er op plakken.
4) Als laatste moet je pot nog een gezichtje krijgen. Ik heb dit gedaan met een zwarte watervaste stift.
Misschien is het nog leuk om het neusje in te kleuren met lichtroze nagellak

 

Geef een reactie

