Food: Vegan bananen chocolade ijs

IJs is denk ik één van mijn grootste guilty pleasures. Alleen mijn lichaam kan mijn liefde voor dit lekkere romige spul iets minder waarderen. Dus toen ik dit recept op Pinterest tegenkwam klonk het bijna te mooi om waar te zijn. Heb ik dan toch echt een gezonde vervanger voor mijn lievelings treat gevonden?

Nou ja, een echte vervanger wil ik het niet echt noemen. De substantie is anders, en de smaak van banaan komt er sterk in naar voren. Ik wil het meer een koude chocolademousse noemen, maar hier is ook niks mis mee! Je ijs/mousse zal niet echt fotogeniek worden, maar hé dit is ook alleen een eis (of in dit geval ijs…) van een blogger ;).

Ingrediënten:

– 1 banaan
– 2 el cacaopoeder

Stappen:

1) Snij een banaan in plakjes en leg deze in de vriezer. 
2) Als de banaan bevroren is haal deze dan uit de vriezer, en laat hem een klein beetje ontdooien.
3) Gooi de banaan met twee eetlepels cacaopoeder in een blender of keukenmachine, en blendt deze combo tot het romig geheel is. 
4) Ik raad je aan om je ijs nog tien minuten in de vriezer te zetten, maar dit is niet noodzakelijk.
Nu ben je klaar, Enjoy!
Geef een reactie

