Mijn favoriete boeken #6

Thequotepedia/books

Vorig jaar was het een van mijn doelen om bij te houden hoeveel en welke boeken ik las. In totaal zijn dit er 65 geworden. Voor alle mensen die als goede voornemen dit jaar meer willen gaan lezen, mijn favoriete van de afgelopen tijd.

Stuck:

Gabi en Lisa brengen elke zomer de vakantie door in Italië. Als dochters van een archeologe gaan zij vaak naar oude grotten en muurschilderingen. Als de twee zusjes tegelijk hun hand op een muurschildering leggen, worden ze terug in de tijd gestuurd, naar het jaar 1332. Gabi komt in een heftige veldslag tussen twee families terecht. Zij wordt gered door de prins Marcello van de Forelli familie. Dan wordt ze verliefd op haar redder, maar hoe ga je om met een liefde in het verleden? 
Waarom ik dit boek leuk vind:
Ik had dit boek een beetje in een opwelling gepakt, maar ik heb hier zeker geen spijt van. Het was aan het begin een beetje lastig inkomen, maar als het verhaal opgang is (na 3 hoofdstukken) wil je het uitlezen. Ik werd steeds nieuwsgieriger naar de afloop, maar ik ben wel teleurgesteld door het einde. Toen ik iets meer research ging doen bleek dat er nog drie boeken hierna komen, deze zijn alleen nog niet vertaald.

Storm & Stone:

Raven merkt dat er iets niet klopt bij haar op school. Iedereen lijkt haar te ontwijken. Ze zoekt haar toevlucht in de vriendschap met de mysterieuze Kieran Storm, die nieuw is op school. Langzaam ontdekt ze dat hij zich niet zonder reden heeft aangemeld voor het exclusieve Westron Castle, en ook niet altijd de waarheid vertelt. Maar met zijn hulp komt ze er wel achter dat er meer op school gebeurt dan ze ooit had kunnen vermoeden. Kan Raven hem vertrouwen, ondanks zijn mysterieuze achtergrond? (_)
Waarom ik dit boek leuk vind:
Als je veel young adult boeken leest ken je de schrijver waarschijnlijk wel van de soulmates- serie. Ik vind dit boek veel leuker dan de soulmates boeken! Aan het begin was het wel even lastig lezen, omdat ik niet doorhad dat er van personages gewisseld werd. Maar dit maakt het boek wel leuker en spannender omdat het ene personage meer weet dan de andere. Het is een spannend actie boek met een missie. 
De selectie:
Voor 35 meisjes is de selectie dé kans op een beter leven. De selectie biedt de mogelijkheid om in het paleis te wonen en te strijden om het hart van prins Maxon. America Singer vindt het een nachtmerrie. Ze moet haar geheime liefde achterlaten en haar thuis verlaten voor een strijd om een kroon die ze niet wil. Ze moet in een paleis wonen dat continu wordt aangevallen door rebellen. Dan ontmoet ze prins Maxon en twijfelt ze aan alles. America realiseert zich dat het leven waar ze altijd van gedroomd had in het niet valt bij de toekomst die ze nooit voor mogelijk had gehouden. (_)
Waarom ik dit  boek leuk vind:
De kaft trok meteen mij aandacht! Hoe cool is deze jurk?! De andere delen uit deze serie hebben ook al zo’n mooie kaft en ze vormen samen de kleuren van de Amerikaanse vlag. Ik denk omdat de hoofdpersoon America heet en de geschiedenis van Illéa ( =Amerika ) een grote rol speelt. Ook de schrijfstijl van Kiera is super. Ze laat je echt meeleven of genieten met America. Ik heb nu ook het tweede deel gelezen, en het wordt alleen maar beter.
Q: Wat is jou favoriete boek?

Geef een reactie

