Diy: Fotomuur

 Het verbaast jullie vast niets dat ik dit zit te schrijven in mijn comfy pyjama broek en huissokken, want het weer is echt om verdrietig van te worden. Het heeft misschien één voordeel. Het is het perfecte ”nodig al je vriendinnen uit en ga knutselen” weer. Dus daarom vandaag een leuke diy op mijn blog. Het artikel is een dag later online gekomen, omdat alle foto’s waren verdwenen. Er was iets niet goed gegaan bij het uploaden. Maar beter laat dan nooit… toch?!

Wat heb je nodig:
– Foto’s in verschillende maten
– (washi) Tape of dubbelzijdig plakband
– Touw
– Kleine wasknijpers of clipjes
– Een lijmpistool
Wat moet je doen:
1) Print foto’s in verschillende maten uit. Ik heb dit gedaan bij de Hema, maar je kan natuurlijk ook gewoon je printer gebruiken.
2) Leg de foto’s neer op de grond in de volgorde die jij wilt. Zo krijg je een idee van hoe de muur wordt. 
3) Plak de foto’s vast aan de muur. Ik had 2 hoeken vast getaped, zodat je makkelijk de foto’s kan schuiven als het er niet uitziet als je gehoopt had.
4) Nu kan je de foto’s aan de muur plakken. Dit kan met dubbelzijdig plakband, 3D tape of je kan plakband ”dubbelvouwen” .
5) Ik vond alle foto’s aan de muur geplakt een beetje saai, dus heb ik nog een lijn met foto’s gemaakt. Dit doe je door foto’s met kleine wasknijpers aan het touwtje te hangen. Het touwtje plak je met een lijmpistool aan de muur. Dit beschadigt de muur niet maar is wel erg stevig. Om de lijm te verbergen kan je nog met washitape over de lijm heen
En je bent al klaar! Hoe leuk resultaat geeft dit?!

Q: Wat vinden jullie van het eindresultaat? 
Een gedachte over “Diy: Fotomuur

Geef een reactie

