Fall: diy leaf bowl

Om mijn kamer nog gezelliger te maken voor de herfst heb ik mijn knutsel spullen weer uit de la gepakt, en ben ik aan de slag gegaan. Al een aantal keer ben ik dit super leuke idee tegen gekomen op pinterest, en afgelopen week ben ik er eindelijk aan begonnen. En het resultaat mag er zijn! Een super schattige bowl in de typische herfst kleuren. Wil je weten hoe je het moet maken, lees dan verder.

Wat heb je nodig:

– Bladeren in herfst kleuren (Xenos)
– Een ballon
– Mod podge (homemade of Xenos)
– Spons kwast (Hema)
– Houder voor de ballon bijv. mok
Wat moet je doen:
1. Blaas de ballon op en zet deze op een glas zodat hij goed blijft staan.
2. Smeer de ballon in met een laagje mod podge. Ik heb deze mod podge zelf gemaakt, maar je kan ook kant en klare vinden bij de Xenos.
3. Plak de bladeren op de ballon, en smeer hier nog een laagje mod podge overheen. Ga zo door tot dat je de bovenkant van de ballon bedekt hebt, en het lijkt op een halve cirkel.
4. Laat dit goed drogen. Ik heb het de hele nacht laten staan zodat ik wist dat het goed droog was. 
5. Prik een klein gaatje in de ballon, zodat deze langzaam leeg loopt. Schrik niet als de bladeren meegaan met de ballon, het schiet in zijn eigen vorm terug als de bowl loslaat van de ballon.
6. Leg leuke spulletjes of snoepjes in de kom en je bent klaar!
Zo makkelijk is het!

Q: Wat is jouw favoriete kamer decoractie?

2 gedachtes over “Fall: diy leaf bowl

Geef een reactie

