Mijn favoriete boeken #5

Wigym/booklove

Nu heel Nederland weer naar school is en de leeslijsten worden uitgedeeld, wordt het weer serieus. En voor mij kost dan geen moeite om in de bibliotheek rond te struinen naar een goed boek, ik weet dat niet iedereen deze gave bezit. Dus deel ik vandaag mijn mening over een paar boeken, zodat het jullie geen tijd meer kost.

Style:

Style is Lauren Conrad’s allereerste style guide vol met prachtige foto’s en vrolijke, stijlvolle outfits. In de boek vertelt ze hoe je je haar klassieke, subtiele stijl eigen kunt maken. Met Laurens hulp zul je er iedere dag fabulous uitzien!

Waarom ik dit boek leuk vind:
Als je mijn blog al langere tijd volgt weet je dat Lauren één van mijn style icons is. Een boek vol met haar tips en trics, en hele mooie foto’s kon ik natuurlijk niet laten liggen. Ze vertelt haar reis naar haar ideale look. Ook geeft ze tips voor handig shoppen, opdringerige verkopers en uitpuilende kledingkasten. Wat mij vooral aansprak is de mooie hardcover en de prachtige foto’s.
Cijfer: 8

The voice:

Sarah en Rose zijn hartsvriendinnen. Samen met twee andere meiden zitten ze in een bandje en doen ze mee aan Killer Act. Vanaf het moment dat Rose als enige niet door gaat naar de volgende ronde, zijn Sasha en Rose trending topic en staat hun vriendschap onder enorme druk. Over de mooie en lelijke kanten van tv, social media, de muziekindustrie en vriendschap.

Waarom ik dit boek leuk vind:
Sophia Bennet heeft al eerder twee hele goede boeken uitgebracht, waarvan the look best bekent is. Ik vind het manier van schrijven origineel en meeslepend. In al haar boeken voel je je net de hoofdpersoon, en dit is iets wat ik van een goed boek eis. The voice is een modern boek, waarin pesten op social media een grote rol speelt. Alles wat je op internet zet krijg je er niet meer af. En dit wordt nog wat extra aangedikt in de boek.
Cijfer: 8,5

Wintermeisjes:

Ik trek mijn gele ochtendjas in mijn slaapkamer aan en kijk of de munten die ik erin genaaid heb de jas niet erg laten hangen. Als ik de badkamer inloop, staat Jennifer haar eyeliner in de spiegel bij te werken. Ik ga op de weegschaal staan. 48,5 nepkilo’s. Ze schrijft het getal in het groene aantekenboekje dat in het medicijnkastje ligt, en bladert door de vierentwintig weken van vernederende weeggegevens.

Waarom ik dit boek leuk vind:
Leuk is bij dit boek zeker geen goede omschrijving. Het is een aangrijpend verhaal over Lia die anorexia heeft en haar ex-vriendin kwijt raakt. Aan het begin van het boek moest ik wel inkomen en bijna had ik het weggelegd. Maar als je gewend bent aan Laurie’s schrijfstijl is het een heel mooi boek.
Cijfer: 8

Q: Wat is jou favoriete boek?

Geef een reactie

