Back to school: Huiswerk plannen + To Do list

Greatist/ToDo

Voor sommige zit de vakantie en weer bijna op en komt het onvermijdelijke er weer aan. Huiswerk! De nachtmerrie van elke middelbare scholier. Hoe langer je op de middelbare school zit, hoe meer trucjes je leert. Ik weet nog dat ik in de eerste probeerde hele planners te maken volgens het boekje, maar dit hield ik drie weken vol. In de tweede kreeg ik wat tips van andere mensen en begon ik ook op internet te zoeken. Nu heb ik een fijne methode die goed voor mij werkt. Ik geef je vandaag wat tips & trics.

1. Stel niet uit!
Waarschijnlijk klink ik nu net je moeder. Maar geef maar toen wat is erger, elke dag een uurtje huiswerk maken of het hele weekend alles moeten inhalen?! Ik probeer altijd het huiswerk meteen te maken als het wordt opgegeven. Ook maak ik in het weekend of op vrijdag middag alvast het huiswerk dat ik heb voor de komende week. Dit scheelt je een hoop gestress op maandagmiddag.

2. Plan realistisch.
Misschien wel één van de belangrijkste tips. Ga niet je hele dag vol plannen met huiswerk. Ook is het handig om rekening te houden met sport of andere hobby’s. Verdeel je maakwerk en leerwerk goed over de week, dit scheelt een hoop saai uren.

3. Zoek een systeem dat handig voor jou werkt.
Iedereen is anders en werkt op een andere manier. Sommige vinden het fijn om alles ’s avonds te maken andere zijn echte ochtendmensen. Ga een beetje googelen en probeer wat planners en maak iets wat jij fijn vindt werken. Ik heb veel gehad aan deze video van Mascha, en heb haar manier aangepast zoals ik het fijn vind.

4. Zoek leuke notitieboekjes uit.
Ik ben hierin echt een blogger! Ik heb altijd een hele voorraad aan leuke notitieboekjes en ben ook altijd blij als ik een nieuwe mag pakken om in te beginnen. Zorg ook voor een paar fijne highlighters om de dingen die je gedaan hebt af te strepen.

Nog één ding voor dat ik stop met je docent uithangen. Wees niet te streng voor jezelf, als het even niet lukt begin dan gewoon na de week weer opnieuw. En als het wel goed lukt en je hebt je hele to do list af, verwen jezelf!

Q: Welke manier van plannen vind jij fijn werken?

Geef een reactie

