Bikiniproof in vijf stappen

In veel mode en beauty tijdschriften zie je rond deze tijd wel een artikel met deze titel. Het bikiniseizoen komt er weer aan, en iedereen spoort je aan om meer te gaan sporten of gezonder te gaan eten. Toen ik vorige week de Belle binnen kreeg zag ik ook deze titel staan. En het eerste waar ik aan dacht was ‘ze zijn dus toch niet zo anders’, want dat is de motto van Belle  ‘Het meidenmagazine dat écht anders is’. Maar daar had ik mij in vergist. Want dit artikel was écht anders.

1. Ik weet dat sporten gezond is, en nog goed voor je figuur ook. Maar met alleen een mooi lichaam kom je er niet. En dat begrijpen de mensen achter Belle. Ook al ben je nog zo slank en heb je maatje nul zonder zelfvertrouwen ben je nergens. Als je niet tevreden bent met je eigen lijf kan je elke dag wel work-outs gaan doen, maar in je hoofd wordt je er niet mooier of slanker op. Leer eerst maar eens accepteren hoe je er uit ziet en wie je echt bent. Zelf vind ik dit het moeilijkste deel. Altijd maar kijken naar de dingen die ik wil veranderen of minder mooi vind. Maar wordt je er niet veel mooier op als je de positieve dingen van jezelf gaat bekijken?

2. Ook is iedereen anders. Niemand is hetzelfde en daarom ben jij uniek! Ik ben altijd snel geneigd om naar andere te kijken, en negatief te denken over mijzelf. Dit is mooier aan die ander, en oh ze is gewoon perfect. Maar niemand is perfect, en waarschijnlijk kijken andere op dezelfde manier naar jou. Jezelf gaan vergelijken met andere kan een slechte werking hebben op je zelfvertrouwen. Doe het gewoon niet en kijk op een andere manier naar de mensen om je heen.

3. Als je lekker naar het strand gaat met je vriendinnen, geniet er dan ook van! Stop met focussen op je lichaam en andere, en have fun. Je kan er niets meer aan veranderen, dus waarom zet je die gedachtemolen niet even op stop. Je kan moeilijk de hele dag met een lange broek en shirt op het strand gaan zitten.

4. Zorg goed voor jezelf en love yourself! Je kan niet in iemand anders lichaam geplaatst worden, en je moet je hele leven met hetzelfde lichaam doen. Dus leer jezelf niet alleen maar accepteren, maar hou ook van jezelf. Dit  is echt niet makkelijk. Ik weet dit zelf maar al te goed. Mensen kunnen er van buiten heel gelukkig uit zien, maar zijn ze dit ook altijd? Geluk zit van binnen en niet alleen van buiten.

5. Hou van jezelf, accepteer je zoals je bent, kijk niet teveel naar wat andere doen en hoe ze er uit zien en ook belangrijk: Have fun!

2 gedachtes over “Bikiniproof in vijf stappen

Geef een reactie

