Tag: Another blogging tag

Voor ik ga beginnen met het echt artikel, wil ik nog even iets zeggen. Zoals je misschien al gezien hebt is mij lay-out een klein beetje veranderd. Ik heb de kleur van de tekst aangepast, omdat ik dit prettigere vind lezen. Ik hoop jullie ook. Ook is er boven in een menubalk geplaatst, zodat je makkelijk naar de andere pagina’s kan. Dan nu naar het echte artikel, het is weer een tag! Dit keer de another blogging tag. Ik vond deze tag op annemerel.com, en had hem meteen ingepland. Dus laten we beginnen!:

Wat zou je aan je blog willen verbeter en wat zou je willen houden?
 Ik zou graag mijn schrijfstijl meer willen ontwikkelen, maar dit is natuurlijk gewoon een kwestie van oefenen en tijd. Ook wil ik de spelling-grammaticafouten willen terugdringen tot het minimum. Aan mijn lay-out moeten ook nog wat dingetje veranderd worden. Dus er is nog een hoop te doen! Wel wil ik het plezier in bloggen houden, en verschillende blog online zetten. Niet te veel blijven haken aan één onderwerp.

Doe je alles voor je blog alleen?
Ja, ik heb mijn blog zelf opgezet en schrijf ook alles zelf. Soms laat ik iemand even een stuk voorlezen, om de spellingfouten er uit te vissen. En internet is natuurlijk altijd mijn grootste vriend :).

Welk cijfer zou je je blog geven?
Dit vind ik een lastige vraag. Soms ben ik super trots op een stukje dat ik heb geschreven, en ligt het cijfer zeker tegen een acht aan. Maar een week later lukt het niet meer, en ben ik echt niet blij met wat ik heb neergezet. Dus stel mij deze vraag later nog maar een keer.

Verdien je geld met bloggen?
Nee, mijn blog is helemaal reclamevrij en ik heb ook nog nooit een gesponsord artikel geschreven. Ik vind dit niet heel erg, want ik steek geen geld in mijn blog. Alleen voor de tijd die ik hieraan kwijt ben zou ik soms wel wat geld willen ontvangen. Maar op zo’n moment doet een leuke reactie veel meer voor mij.

Wat vind je een nadeel aan bloggen, als je iets zou moet kiezen? Of: Heb je wel iets minder leuks meegemaakt door je blog?
Wat ik nog niet had gerealiseerd toen ik startte met bloggen was dat je blog er altijd is. Je kan niet even een weekje weg, en dan tegen je baas zeggen dat je niet komt. En als je ziek bent kan je je niet even afmelden. Maar dat is ook het enige nadeel. Er zijn genoeg voordelen om deze te compenseren.

Waardoor blijf je hangen op je blog?
Ik denk dat dit hetzelfde werkt al bij een boek. Het eerste waar je naar kijk is de kaft en de achterkant. Dus een mooie en overzichtelijke lay-out is belangrijk. Ook vind ik het belangrijk dat je snel ziet waar een blog over gaat.

Heb je mensen leren kennen door het bloggen? En zo ja, wie bijvoorbeeld?
Nee nog niemand. Maar ik heb genoeg vrienden in de ”echte wereld” :).

Wat vind jij van persoonlijk bloggen? Waar let je op bij de informatie die je deelt?
Mijn blog bestaat uit bijna alleen maar persoonlijke artikelen. En niet meer persoonlijk bloggen kan ik mij niet voorstellen. Ik deel best veel over mijzelf, maar ik probeer zo min mogelijk te vertellen over de mensen in mijn omgeving. Behalve als zij het leuk vinden. Niet iedereen hoeft alles te weten over mijn vrienden en familie.

Denk je nog lang door te gaan met bloggen en hoe zou je blog zich dan ontwikkelen, volgens jou? Wanneer zou je stoppen?
Zoals het er nu uitziet stop ik er voorlopig nog niet mee, maar ik heb nu ook nog alle tijd. Ik weet niet hoe het er straks uitziet als ik ga studeren of werken. Natuurlijk ben ik niet van plan om te stoppen, en als het aan mij ligt blog ik in het bejaardentehuis nog steeds. Al weet ik niet of mensen mijn blog dan nog leuk vinden.

Zou je je blog verwijderen in ruil voor 50.000 euro?
Waarom?! Waarom moeten ze deze vraag stellen. 50.000 euro is een hoop geld, en mijn blog is nog niet zo’n groot deel van mijn leven geworden dat ik er echt niet zonder kan. Maar het gewoon zomaar verwijderen? Het ligt ook aan de voorwaarden, maar over deze vraag moet ik nog even een nachtje slapen. Want ik denk niet dat ik zomaar kan stoppen met mijn blog.

Welke dingen gebruik jij om te bloggen?
– Mijn laptop een Asus Z9200
– De Nikon Coolpix L21
– De samsung mini 2 om foto’s grappige effecten te geven
Collage.nl 

liefs,
Jennifer

Geef een reactie

