Mijn favoriete boeken #3

Begin januari was de laatste keer dat ik een artikel met mijn favoriete boeken schreef, en in de tussentijd heb ik al weer wat aanraders gevonden. Ik lees veel boeken in de “Young-adult genre”. Dit zijn boeken zoals het woord al zegt voor tieners tussen de 14 en 18. Maar als je buiten die leeftijd valt kan je de boeken natuurlijk ook lezen! Ik heb veel series versleten en vertel over een paar een stukje in dit artikel.


Kick fearless:

Ontmoet Kick Fearless! In dit superdikke en complete avontuur reist de zestienjarige Catherine louise Belville de St. Clare – ook wel bekend als Kick Fearless- de wereld over om de mysterieuze verdwijning van haar vader en moeder te onderzoeken. Zijn de steenrijke avonturier Sir. Bellville de St. Clare en zijn knappe vrouw Marian, schrijfster van wereldwijde bestsellers, echt omgekomen bij een vliegtuigongeluk boven de Caribische eilanden? Ieder meisje wil wel een Kick fealess zijn: Een stoere heldin die in de laatste mode alle vipfeestjes afloopt, om zich daarnaast in adembenemende avonturen op exotische plekken te storten.
Waarom ik dit boek leuk vind:
Ik vind het fijn dat het boek in de -ik vorm geschreven is. Zo kan je je beter inleven in de personage, en dit is ook zeker het geval bij dit boek. Soms voel ik mijzelf Cathe en reis ik de hele wereld over met mijn ouders privéjet om te onderzoek waar mijn ouder eigenlijk zijn. Ook is het verhaal modern en wordt er gebruik gemaakt van worden van nu en sms’jes. 
Cijfer: 8,5

De ijzerprins:

Ik ben de enige overgebleven zoon van Mab, koningin van het Winterhof. En wat haar betreft, ben ik dood. Mijn verhaal begint, zoals veel verhalen, met een meisje… Als winterprins zag ik liefde als een zwakte. Maar toen kwam Meghan, half meisje half fae, en dat veranderde alles. Ik werd verliefd op haar en beloofde dat ik haar ridder zou zijn. Een belofte waarvan ze me – om mijn leven te redden- ontsloeg toen Nimmernimmer bijna ten onder ging aan de Ijzerfae. Nu is meghan de Ijzerkoningin, heerseres van een rijk waar Zomer- en Winterfae niet kunnen overleven. Om bij haar te kunnen zijn, zal ik sterfelijk moeten worden. Dus ben ik nu, samen met Puck, met wie ik nog een flinke appel te schillen heb, en die irritante cait sith Grimalkin, die me ook al het bloed onder de nagels vandaan haalt, onderweg naar het Einde van de wereld.

Waarom ik dit boek leuk vind:
In mijn vorige favoriete boeken artikel had ik het over de Ijzerkoning, het eerste deel uit the iron fey serie. Je moet de boeken ook echt in de goede volgorde lezen anders snap je er niks van. Maar de reden waarom ik het nog een keer over de serie wil hebben is omdat dit boek in de ogen van Ash is geschreven in plaats van Meghan. Je wordt dus door heen iemand anders in het verhaal meegenomen, maar het is nog steeds perfect geschreven!
Cijfer: 9

The fame games:

Madisonwordt door producer Trevor gevraagd voor de realityshow ‘The Fame Game’. Hij zegt dat zij de persoon is om wie deze show draait, maar hij blijkt andere plannen te hebben. Hij speelt de vier deelnemende meiden, die allen hopen door te breken in Hollywood, tegen elkaar uit door hun levens te manipuleren. Madison wordt nu voor het Amerikaanse publiek met de harde waarheid van haar jeugd geconfronteerd en dit blijft niet zonder gevolgen. De schrijfster heeft ervaring in de wereld van glamour en glitter. Dit blijkt uit iedere pagina die zij schrijft, want de namen van modemerken, celebrity’s en schoonheidsbehandelingen buitelen over elkaar heen. Met name Madison en haar aan anorexia lijdende huisgenoot Gaby moeten het ontgelden.

Waarom ik dit boek leuk vind:
Het boek lees vlot weg. Voor mij was het boek niet helemaal realistisch omdat ik niet in hun wereldje leeft. Maar hierdoor kan je je fantasie er op los laten. In elk hoofdstuk heeft iemand anders de hoofdrol. Dit is aan het begin een beetje last te begrijpen, maar na even lezen is dit wel leuker. Je leert zo alle hoofdpersonages in het boek kennen, en zo weet jij soms meer dan de personages verder in het boek.
Cijfer: 7,5

Ik hoop dat jullie na het lezen van dit artikel nieuwe boeken hebben gevonden om te lezen. En laat je na het lezen, of als je de boeken al hebt gelezen even een reactie achter wat jij er van vond?

Een gedachte over “Mijn favoriete boeken #3

  1. Ik ga 'The Iron Fey-serie' in de vakantie nog lezen. Ik hoop dat ze net zo leuk zijn als jij beschrijft. Ze staat in mijn boekenkast te wachten tot ze gelezen worden 😉
    XX

    Like

Geef een reactie

