Happychallenge #10 Trots

trots

De tien weken van de Happychallenge zijn voorbij gevlogen, en nu zijn we al bij de laatste opdracht. Ik ben met mijn blog bij opdracht zes “ingestapt” en heb de andere opdrachten gewoon ouderwets op papier gedaan. Maar misschien ga ik deze nog uitwerken in een artikel. De opdracht van de tiende, en dus laatste week gaat over trots.
De opdracht van de laatste week is: Wees trots! Een soort terugblik wat je van de afgelopen 10 weken hebt geleerd. Of er iets veranderd is? En deze opdracht heeft 2 delen. Deel één gaat over de happychallenge en deel twee over je eigen leven. Waar ben je trots op?

Eerst waar ik trots op ben wat met de challenge te maken heeft:
– Ik ben meer bij dingen stil gaan staan. Word ik hier blij van… Zo ja ga er vooral mee door. Is het antwoord nee, kan ik het dan veranderen? Het is erg prettig om meer “controle” te hebben over wat je doet en denkt. En niet alles doen als een soort robot zonder gevoelens.
– Ik ben meer na gaan denken over waar ik dankbaar voor ben. Ik heb een week lang dankbaarheid lijstjes bijgehouden en eigenlijk wil ik hier wel mee door gaan. Gewoon elke dag iets bedenken waar je dankbaar voor bent, en dit ook echt beseffen.
– Het is leuk om op papier mijn grootste droom te hebben staan. Misschien wordt dit later wel werkelijkheid, en kan ik vol trots (ja daar heb je hem weer) terug kijken. En ook al lukt het niet. Het is een mooie motivatie.
– Je waarden leren kennen en hier ook iets mee doen. Het is handig om je zwakke en sterke punten echt te kennen. Om er bijvoorbeeld op school ook iets mee te kunnen.
– Niet nadenken, gewoon doen!

Pauw uit Portugal:

Dingen waar ik altijd trots op ben:
– Ik ben trots op wie ik ben. Soms is dit lastig maar ik ben wie ik ben, en daar ben ik blij mee.
– Mijn doorzettingsvermogen. Als ik echt een doel voor ogen heb ga ik door tot ik deze ook gehaald heb.
– Mijn blog! Ik ben erg trots op wat ik heb opgezet. En mijn blog is nog klein, maar daar kan nog alles aan veranderen.
– Mijn schoolprestaties/cijfers
– Op de personen om mij heen. Wie zij zijn en wat zij doen.

En dat was dan de laatste opdracht :(. Ik vond het super leuk om hier aan mee te doen, en er ook iets van te leren. Marieke, Lisanne en kelly super bedankt voor het bedenken en organiseren van de happychallenge!

Geef een reactie

