Happychallenge #8 Omring je met positieve mensen

Intussen is de Happychallenge al 8 weken bezig en ik heb er nog steeds niets meegedaan op mijn blog. Laat ik daar maar eens verandering in brengen deze week. Een extra artikel dus op deze donderdag, maar zeker geen overbodige. Maar wat is de happychallange? De Happychallenge is een challenge die Lisanne, kelly en marieke zijn begonnen omdat het tijd wordt dat we soms even stil staan en denken aan de dingen die we eigenlijk echt belangrijk vinden. Dat we nadenken over wat ons echt gelukkig maakt en wat we kunnen doen om ons nog lekkerder te voelen. (bron lisanneleeft.nl)

spread-the-happychallenge-love
In week acht staat negatieve en positieve energie van andere mensen centraal. Een moeilijk onderwerp om zomaar even mee te beginnen, maar wel erg goed om er eens over na te denken. Een persoon is niet echt negatief of positief het is het gevoel dat je bij iemand hebt en dit is voor iedereen ook verschillend. Zo kan je boos of verdrietig worden door iemand en dit heeft een negatieve invloed op je. Het kost je energie. Maar in tegenstelling heb je ook mensen die je blij maken. Je wordt blij en vrolijk als je bij hun bent en dit geeft je energie. De opdracht van deze week was verminder contact met negatieve mensen, vergroot die met positieve. In de opdracht hadden ze het meteen over social media, let eens goed op van wie jij happy wordt. En kijk ook eens aan wie jij je ergert of van wie jij niet vrolijk wordt. Ontvolg deze mensen! Maar in deze blog wil ik het hebben over positieve energie. Mensen die mij blij maken.

Lijst van mensen/websites waar ik energie van krijg:
Mijn vriendinnen, en soms erger ik mij ook wel aan ze, de meeste momenten geven ze mij een energie boost. En omdat ik nog op school zit is het wel handig om vriendinnen om je heen te hebben die je soms even opbeuren. En eigenlijk is het voor familie het zelfde verhaal. Je ouders, broers of zussen. Ze zijn er altijd voor jou, maar soms wens je ze even op een andere planeet ;).

Ik vind Frans een super leuk vak en als je er nog een geweldige docente bij hebt is het helemaal toppie. Misschien is het raar om van een les energie te krijgen, maar ik zou best wel meer uren frans willen hebben.

Iemand op youtube waar ik blij van word is Ingrid ook wel bekend als missglamorazzi. Haar filmpjes zijn super om naar te kijken. En stiekem wacht ik elke week weer tot zij iets online zet. Haar filmpjes zijn één brok positieve energie.

Een website waar ik dagelijks opkijk en veel inspiratie van haal is huis van belle. Het is een website voor (christelijk) tienermeiden. Het gaat niet alleen maar over make-up of fashion er worden ook hele serieuze en soms lastige onderwerpen besproken. Veel artikelen spreken mij echt aan en geven stof/ideeën om de dag weer door te komen.

En natuurlijk kan ik ook wel een lijst gaan maken van mensen waar ik negatieve energie van krijg. Maar dit is toch veel leuker om te lezen? Laat jullie mening over dit onderwerp in de reactie achter. En schrijf ook wat mensen op waar jij blij en vrolijk van wordt.

Geef een reactie

