DIY ombre ketting

Statment kettingen zijn erg mooi maar er hangt ook een aardig prijsje aan. Goedkope en makkelijke DIY’s zijn dus altijd welkom. Daarom vandaag op mijn blog een makkelijke en vooral hele goedkope versie van een statment ketting. Ik heb op pinterest al een aantal keer de Ombre ketting voorbij zien komen en afgelopen vakantie heb ik eindelijk de tijd genomen om hem uit te proberen. Een aanrader of tijdverspilling?

De spullen die je nodig hebt:
– Pistachenoten doppen
– Verf in de kleuren die jij mooi vindt
– Lijmpistool
– Ketting en een slotje

1. Zoek 35 mooie een beetje gelijke pistachenoten doppen uit en verf deze in in 4 verschillende kleuren, in setjes van 13, 10, 7 en 5. Ik had van de lichte kleuren 2 laagjes nodig. Als de verf goed droog is kan je met een topcoat een laagje er overheen lakken maar dit is niet perse nodig.
2. Leg je geverfde doppen precies neer zoals jij wilt, zorg dat de afmetingen aan beide kanten gelijk zijn, en teken de “halve cirkel” . Het beste is als je hard karton gebruikt als ondergrond. Knip deze daarna uit.
3. Bevestig aan beide “punten” ketting en knip deze met een tang precies in het midden. Nu kan je het slotje bevestigen.
4. Lijm alle pistachenoot doppen op het karton, ik had alleen maar de bovenkant gelijmd maar het beste is om ook de onderkant aan de dop die er onder ligt te lijmen. Dit klusje kost even tijd maar het eindresultaat is super leuk!

Ik ging een beetje spelen met mijn camera, daarom een Sepia foto. Maar ik ben super blij met het resultaat! Ik had niet verwacht dat het zo makkelijk en leuk zou zijn. Het enige wat even tijd kost is een zak pistachenoten leeg eten, maar dit is geen straf toch ;). Als jullie deze ketting ook gaan proberen, zet dan even een foto op Instargram of twitter. Of mailen kan natuurlijk ook altijd.
Een gedachte over “DIY ombre ketting

Geef een reactie

