Als ik blog, kan alles…

Misschien komt dit blogje een beetje spontaan, maar ik wil hierin gaan ”uitleggen” wat bloggen voor mij betekend. Want dat het nu een deel van mijn leven is geworden is een feit. En ik kan mij nog goed herinneren dat ik erg getwijfeld heb voor dat ik begon. Wat mij vooral tegenhield was de reacties van mijn omgeving (vooral school/klas genoten) op mijn blog, want aan vervelende reacties op mijn blog zelf had ik nog niet gedacht.
Dat ik faalangst heb weet ik al een tijdje en dat ik het moeilijk vind om negatieve reacties te krijgen ook. Ik ben altijd al iemand geweest die veel opschrijft en voor dingen voor zich zelf houd in plaats van naar andere mensen gaat om er over te praten. Schrijven is altijd al een deel van mij geweest, ik vond het toen ik klein was al heerlijk om een sprookjes boek te pakken en even helemaal weg te dromen in een hele nieuwe eigen wereld. Zonder dat er iemand is die dat mooie moment van mijn af kan pakken. Dit zelfde gebeurt met schrijven ook, het is iets moois van jouw zonder dat iemand dit weg kan pakken.
Bij veel dingen die ik doe vraag ik mij eerst af, wat zullen de mensen op mij heen er van vinden? Een goed voorbeeld is kleding, voordat ik iets aantrek eerst een aantal keer nadenken wat andere er van vinden.
Ook wil ik alles perfect doen, gewoon goed is niet goed genoeg. Het kan altijd mooi of beter en als dit niet het geval is is mijn ”opdracht” niet gelukt.

Dit is iets waar je mee moet leren omgaan, niet meteen denken dat iets toch gaat mislukken maar een positieve instelling hebben. Dit is lastig en het gaat ook nog lang duren voordat ik ook echt een positieve instelling krijg, maar bloggen is alvast een goed begin.
Lekker mijn eigen dingen creëren zonder iets van de ”buitenwereld” aan te trekken. Er zijn verschillende dingen die mij wel helpen. Ik ben christen en ik denk dat dit erg helpt. Ik ga al bijna een jaar naar tienerclub en hier bepreken we ook dit soort onderwerpen en hier ben ik er ook over gaan praten. Ook schrijf ik sinds kort (bijna) elke dag alle lichtpuntjes van de dag op, gewoon even een overzicht maken van alle mooie dingen die dag.

Mooie liedjes:
Stand Britt Nicole
Gold Britt Nicole

*Phoef* dit artikel was niet makkelijk om te schrijven, maar zeker wel goed. Ook voor mij is het fijn om gewoon op “papier” te hebben staan wat ik nou eigenlijk voel, en wat ik wil bereiken.
Heb jij hier zelf ook last van of heb je nog tips?

Geef een reactie

