Mijn favorieten boeken #2

Ik heb een tijd geleden al een favoriete boeken gedaan, en ook nu deel ik een paar boeken met jullie die iedereen zou moeten lezen. Het zijn vijf boeken die allemaal onder de categorie Young-Adult vallen, en in tegenstelling tot de vorige keer zijn het allemaal ”fantasie” verhalen en ene iets geloofwaardiger als de ander.

– T.H.N.B.W

Samantha krijgt de roze bol van haar vriendin Erin. Ze wilt meteen een acteer carrière wensen. Het enige probleem is dat ze aan Erin en Lindsay heeft beloofd de bol te gebruiken om de dramatische huwelijk van haar ouders te redden. Als ze wenst dat haar moeder de date van haar leven krijgt en stiekem ook nog even wenst dat ze wordt ontdekt zal worden door een producent uit Hollywood, heeft ze er volle vertrouwen in dat alles goed komt. Maar als blijkt dat haar moeder op date gaat met een jeugdvlam (player eerste klas) in plaats van met haar vader en zij zelf gevraagd word door een student van de toneelacademie in Hollywood, florida, lijkt ze nog verder van huis te zijn dan eerst.

Waarom ik dit boek leuk vind:
Het is super grappig! Er gaan veel dingen mis, en het verhaal neemt soms een onverwachte wending. Waardoor je weer in een lachbui beland. Het verhaal is in de ik-persoon geschreven, en dit vind ik het prettigst lezen.
Cijfer: 9

– L.A candy

Ja, natuurlijk doen ze mee! Een nieuw chic appartement, gratis designerkleding, toegang tot exclusieve clubs en restaurants die ertoe doen. Wie wil dat niet? Zodra de show van start gaat, gaat alles razendsnel. Ze worden beroemd en ineens is iedereen in hen geïnteresseerd: oude vrienden, vage kennissen en knappe onbekenden. Het duurt echter niet lang voordat Jane zich realiseert dat in L.A. niets is wat het lijkt.

Waarom ik dit boek leuk vind:
Het boek is lekker vlot geschreven, en gebaseerd op het leven van Lauren Conrad (en iedereen weet hoeveel ik van deze vrouw houd). Het is een modern boek en het het verhaal komt regel recht uit L.A.
Cijfer: 8

– Iron fey trilogie ( De ijzerkoning)

Over minder dan vierentwintig uur word ik zestien, sweet sixteen, zeggen ze dan. Maar dit geld geloof ik niet voor mij. Alles in mijn leven begint op een griezelige manier uit de hand te lopen, en dan is het feit dat mijn moeder en mijn stiefvader mijn verjaardag vergeten nog mijn minste probleem. Net als mijn broertje zie ik ineens overal vreemde monsters in het bos bij de bushalte lijkt zich iets engs schuil te houden en op school staat er plotseling op een computerscherm: Meghan Chase, we komen je halen….

Waarom ik dit boek leuk vind:
Het is een typisch Amerikaans boek, alleen daar schrijven mensen zo. Vol fantasie en toch lijkt het net echt. Dit boek neemt je mee naar een sprookjesachtig land Nimmernim en je wordt echt meegenomen op zoektocht naar Meghan broertje. Er gebeuren allemaal mysterieuze dingen en je bent even niet meer op aarde.
Cijfer: 8,5

– Robijnrood

Omslag Robijn Rood

Aaah! Waarom is niemand in haar familie normaal?! Gek wordt de zestienjarige Gwen soms van haar strenge oma lady Arista, haar bemoeizuchtige tante Glenda en vooral haar arrogante nichtje Charlotte. Maar boven alles van de vele geheimen in haar eigenaardige familie…
Alles wordt anders als ze op een dag plotseling terechtkomt in het Londen van honderd jaar geleden. Wanneer ze gelukkig ook weer snel naar haar eigen tijd terugspringt, wordt duidelijk dat zijzelf het allergrootste geheim van de familie is. Gwendolyn komt terecht in een wereld van tijdreizen, prachtige kostuums, een geheim genootschap, een machtige graaf en vooral ook ,de knappe Gideon. En ze komt erachter dat het niet handig is om dwars door alle eeuwen heen ook nog verliefd te worden…

Waarom ik dit boek leuk vind:
Ik ben verslaafd aan de Edelstenen trilogie! Als je eenmaal deze boeken heb gepakt kan je ze niet meer wegleggen (slechte boeken voor je huiswerk ;)). De boeken zijn erg grappig en spannende en Risa green schrijft op een hele unieke manier.
Cijfer: 9

Wat grappig is, en wat ik nu pas zie, is dat alle boeken van dezelfde uitgever komen Blossom books. Ik moet ook eerlijk zeggen dat al hun boeken echt geweldig zijn!
Welke boeken raad jij aan?
Bron foto’s 

Geef een reactie

