Wat zou je doen als je niet bang was?

Toen ik aan het lezen was op de blog van Elja Daae (een super website trouwens) kwam ik een artikel tegen waarin zij verteld wat zou je doen als je niet bang was. Zij heeft het dan over angsten met haar werk/carrière maar ik ga het hebben over de angsten die je elke dag tegen komt bijvoorbeeld op school.
Misschien wel een lastig artikel om te schrijven omdat je je heel open opstelt, en je wordt geconfronteerd met je eigen angsten. Maar juist daarom vond ik het een mooi onderwerp om over te bloggen. Ik hoop ook dat jullie hier iets aan hebben.

Eens/vaker uitbundig doen
Een keer knal rode/roze lippen op naar school of dat meisje waarmee je nooit praat vragen of ze mee gaat winkelen. Gewoon eens anders dan anders en niet bang zijn voor vervelende opmerkingen of een nee. Laat eens merken dat jij er ook nog bent, en misschien krijg je wel complimenten over dat je er leuk uitziet of kom je er achter dat het meisje jou ook nooit durfde te vragen.
Ik begin met dit punt omdat ik hier echt werk van wil maken. Ik ben altijd het meisje dat niet op hoeft te vallen en het liefste geen aandacht krijgt. Misschien is het wel een grote stap, maar ik denk zeker de moeite waard!

Zonder twijfelen een keuze maken
De eeuwige twijfelaar zo omschrijf ik mijzelf. Of het nou tussen twee oogschaduws is of voor een middelbare school, ik twijfel altijd heel lang. En over een keuze kan ik soms nog lang nadenken, was het wel de juiste keuze. Ik denk dat het super is om gewoon een keuze te maken, en het daarna los te kunnen laten.

Veranderen
Het is misschien erg wijd, maar ik zou dingen anders gaan aanpakken andere ding gaan proberen. Altijd hardop je mening vertellen, je style (kleding) compleet omgooien, of gewon een lekker brutaal doen. Even anders dan elke dag. En dan zonder na te hoeven denken wat er zou gebeuren als…

*phoef* artikel klaar. Het was wel even schrijf werk, maar ik vond het zeker de moeite waard. Wat vinden jullie van dit onderwerp?

Geef een reactie

