Winterlicious: Kerstdinner decoratie ideetjes

Het komt nu toch wel allemaal dichtbij. Over 10 dagen is het al kerst. Ik weet niet wat jullie gaan doen met kerstavond maar ik ga altijd ”dineren” met familie, en ik moet eerlijk zeggen dat ik het altijd een beetje saai vind. Dus heb ik dit jaar voorgesteld om de tafeldecoratie te gaan doen. En ik ben meteen aan de slag gegaan met inspiratie zoeken. De foto’s of ideetjes laat ik jullie zien in dit blogje.


Waar begin je mee:
Bedenk eerst met hoeveel mensen jullie aan tafel zitten en hoe groot de tafel(s) zijn, voordat je met een heel kunstwerk komt die niet eens op tafel past.
Als je dit hebt uitgezocht ga je bedenk wat je wilt naamkaartjes, menukaarten,iets met de stoelen of gewoon leuke beeldjes/kerststukken voor op tafel. Het is handig om alle deze dingen op te schrijven zodat je het altijd ergs hebt liggen.

Dit is mijn lijst:
9 mensen
2 tafels
naamkaartjes (9)
Servetten
Wijnglazen met kerstballen eronder

Het bestek in een kerst sok  (9)

Als je dit allemaal op een rijtje hebt ga je echt aan de slag! Ik begon met plaatjes opzoeken op internet, in tijdschriften en op blogs.

Leuke foto’s:

leuk voor buiten met de kerstLeuk idee voor de kerst tafel 100+ Christmas Table Decoration IdeasLeuk voor de kerst
easy rustic Christmas table decoration ideas place card holdersCandy cane place card holders - going to use this for Christmas :)

Zelf vind ik vooral het wijnglas en de candy cane naamkaart leuk en ga deze ook gebruiken als tafeldecoratie.

Q: Gaan jullie ook tafeldecoratie maken/gebruiken? 

Geef een reactie

