Mijn favorieten boeken

Ik ben echt zo’n persoon die in de herfst lekker op de bank neer ploft met een dik/goed boek en een mok warme chocolade melk. Alleen er is soms éen probleem, welke boek zal ik dit keer pakken? Eentje die ik al gelezen heb of een hele andere. In dit blogje vertel ik jullie al mijn favorieten boeken op dit moment.

De meeste boeken zijn echt meidenboeken en gaan dan ook over deze onderwerpen maar ook als je hier niet van houd lees dit blogje dan even door en misschien zit er toch een leuk boek voor je tussen.
The look, Sophia bennett
Dit boek gaat over de 15-jarige Ted die op een dag door een modellenbureau wordt gevraagd om voor hen te komen werken. Wat een schitterende kans voor haar om op de catwalk te schitteren! Maar…. tegelijkertijd krijgt Teds modebewuste zus Ava helaas te horen dat ze aan een levensbedreigende ziekte lijdt. Teds wereld staat dan volledig op zijn kop. Moet ze haar modellencarrière opgeven om altijd bij Ava te kunnen zijn?
Waarom ik dit boek leuk vind:
Ik houd van boeken die over mode gaan, en boeken die realistisch zijn (dus die echt kunnen gebeuren). Ook schrijft Sophia bennett Ted in de ik-vorm en zo lijkt het net of jij echt Ted bent.
Cijfer: 7,5

THEBW (Toen het echt bizar werd) Risa Green
  
Erin is vreselijk verdrietig als ze te horen krijgt dat haar tante Kiki is overleden. De kinderachtige roze bol met de cryptische instructies die Kiki haar heeft nagelaten, kan hier helemaal niks aan veranderen. Toch?
Erin (brains) en haar beste vriendinnen Lindsay (cutie-pie) en Samantha (beauty) kunnen het gewoon niet geloven als blijkt dat die roze bol Erins wensen in vervulling laat gaan. Superhandig, want er zijn nogal wat dingen die mankeren aan Erins saaie leven. Zo wil ze wel eens weten wat Jesse nou van haar vindt. Nadat ze met elkaar gezoend hebben, heeft ze namelijk nooit meer wat van hem gehoord. Die roze bol kan vast wel voor wat duidelijkheid zorgen. O, en misschien kan dat ding ook nog even regelen dat ze mee mag op een mega-exclusieve schooltrip en dat ze grotere borsten krijgt. Alsjeblieft, dankjewel. Wat kan er nou misgaan?

Waarom ik dit boek leuk vind:
Het is een super hilarisch! Voor iedereen die er van houdt om bij elke zin die je leest een lachbui te krijgen, is dit boek ook zeker een aanrader. Dit boek niet realistisch (wat de andere boeken in dit blogje wel zijn) maar een beetje afwisseling mag toch ook wel?
Cijfer: 8,5
Feeling blue Sofie van Gelder
Na een lange strijd tegen anorexia verlangt de zeventienjarige Nette naar vrijheid.  Een voorbereidend jaar aan de internationale kunstacademie in Groningen opent voor haar de deur naar een nieuw leven . Nettes verwachtingen staan hoog gespannen. Tot ze aan haar grote avontuur begint . Plotseling beseft ze wat het is om op eigen benen te staan.  Zonder haar vriendinnen en haar vriendje Thomas voelt ze  zich bang en onzeker. Het duistere stemmetje van de eetstoornis sluipt opnieuw haar hoofd binnen.  In haar hart onstaat een grote leegte die Nette opvult met eten. Veel eten…  Wanhopig probeert Nette de controle over haar leven terug te krijgen. Maar het eetmonster is  veel sterker dan zij. Kan Nette haar eetstoornis verslaan? En vindt ze uiteindelijk de vrijheid waar ze zo naar verlangt?
Waarom vind ik dit boek leuk:
Het is een heel realistisch boek, en je krijgt echt medelijden met Nette. Soms had ik het gevoel alsof Nette een echte vriendin van mij was. Ook speelt kunst/tekenen een grote rol in het boek en dit is een van mijn grootste hobby’s
Cijfer: 8
Nog een paar leuke boeken waar ik niet uitgebreid over ga schrijven (maar wat ook echte aanraders zijn):
– De dag dat alles anders werd, Jennifer Castle
– De edelstenen trilogie, Kerstin Gier
– De boeken van Tiny Fisscher
En heb jij al wat leuke boeken er tussen gevonden?
Q: Wat zijn jullie favorieten boeken van dit moment?
Geef een reactie

